Jak budować dobry biznes agenta
środa, 02 listopada 2016 09:15

Rozmowa z Tomaszem Chwiejczakiem, prezesem zarządu Open Brokers SA

„Gazeta Ubezpieczeniowa”: – Rynek ubezpieczeń jest dziś pełny różnych ofert współpracy dla pośredników. Jaki jest pomysł na to, aby się wyróżnić?
Tomasz Chwiejczak:
– W ostatnich latach rynek usług finansowych przechodzi ogromną metamorfozę. Branża bankowa opiera się dziś na nowych technologiach. Transformacja trwa także w ubezpieczeniach i naszym zdaniem zmiany będą tu o wiele szersze, przede wszystkim z uwagi na silną rolę agenta w sprzedaży ubezpieczeń. Kluczem do sukcesu będzie umiejętne połączenie wiarygodności agenta, wysokiego standardu obsługi, z nowoczesną technologią i przejrzystym produktem. W Open Brokers dajemy agentowi pakiet dużej firmy, multiofertę, nowoczesny system i przemyślaną strategię – tym się wyróżniamy i to jest przepis na sukces dla każdego agenta w nowym, dynamicznym środowisku.

Na czym więc opiera się strategia Open Brokers?
– Od startu firmy w 2013 r. wiedzieliśmy, w jakim kierunku warto iść – musimy zwiększyć świadomość klientów oraz sposób sprzedaży ubezpieczeń, by Polacy ubezpieczali się częściej, a przede wszystkim dobrze, czyli kierowali się zakresem ochrony, a nie niską ceną. Dlatego w Open Brokers stawiamy na jasne ubezpieczenia, a w sprzedaży opieramy się na badaniu potrzeb, aby polisa pasowała do klienta jak najlepiej. Wiemy już, czego klienci oczekują od ubezpieczeń, i to chcemy przekazać naszym partnerom.

Brzmi ciekawie, ale czy działa i jak wpływa na biznes partnera?
– To naprawdę działa, bo dziś każda firma musi dawać klientom coś więcej niż prostą usługę, a długofalowy biznes w ubezpieczeniach musi się opierać na dbałości o klienta. Jeśli dodatkowo zapewnimy partnerowi pakiet dużej firmy, multiofertę i nowoczesne rozwiązania ułatwiające codzienną pracę agenta – to każdej firmie musi się udać. W ciągu 3 lat ten model współpracy z Open Brokers wybrało już ponad 500 partnerów z branży ubezpieczeń i finansów i stale dołączają do nas kolejne firmy – cieszymy się, że doceniają swoje korzyści biznesowe.

Skoro jesteśmy przy korzyściach. Jakie zalety dla partnerów kryją się w pakiecie dużej firmy?

– Open Brokers jest częścią dużej grupy kapitałowej Open Finance. Dzięki temu partner ma zapewnioną stabilną współpracę i gwarancję szybkiej wypłaty prowizji. Jesteśmy strategicznym partnerem dla wielu towarzystw ubezpieczeniowych, a to z kolei zapewnia wysokie stawki dla naszych partnerów. Zapewniamy szerokie wsparcie szkoleniowe, wsparcie przy sprzedaży i marketingowe. Partner korzysta z siły znanej marki i lokalnie buduje swoją rozpoznawalność. Wdrażamy też innowacje, które doskonalą pracę agenta z klientem i zmieniają ubezpieczenia w nowoczesny produkt. Jednocześnie pozostajemy elastyczną firmą bez wad wielkich korporacji.




Interesuje mnie multioferta Open Brokers – jak agent może ją wykorzystać w biznesie?
– Multioferta Open Brokers to jedyna taka propozycja na rynku ubezpieczeń. Poprzez multiofertę zapewniamy partnerom ogromne możliwości rozwoju biznesu. Po pierwsze, dajemy partnerom dostęp do oferty ubezpieczeń aż 21 towarzystw. Po drugie, zapewniamy ofertę zarówno w ubezpieczeniach majątkowych, jak i życiowych, co jest wyjątkowo korzystnym rozwiązaniem dla agenta. Po trzecie, pracujemy z towarzystwami ubezpieczeniowymi nad produktami specjalnymi na wyłączność, aby wzmocnić siłę naszych partnerów na rynku. Po czwarte, korzystając z potencjału grupy kapitałowej Open Finance, partner może rozwinąć swoją firmę w kierunku innych produktów finansowych, jak np. kredyty. Multioferta Open Brokers daje partnerowi gwarancję kompleksowej obsługi każdego klienta – może ubezpieczyć dom, samochód, życie, podróż i firmę, a jeśli zechce – skorzystać z oferty kredytu. I to wszystko w jednym miejscu, u jednego zaufanego doradcy.

Czyli przyszłość agentów to dywersyfikacja oferty?
– Zdecydowanie tak. Szeroki wachlarz produktów w połączeniu z nowoczesnym systemem oraz dobrym wsparciem wdrożeniowym pozwala lepiej realizować oczekiwania klientów. Nasz model działania powstał w oparciu o oczekiwania agentów i pośredników finansowych, którzy widzą zmiany na rynku pośrednictwa i już nie chcą opierać się tylko na jednej linii produktowej. Mocno stawiamy na produkty życiowe, bo widzimy rosnącą świadomość klientów w tym zakresie. Jednak warunkiem skutecznego poszerzenia oferty jest efektywne wdrożenie do sprzedaży i to gwarantujemy w Open Brokers – mamy na tym polu ogromne doświadczenie. Jeśli partner specjalizujący się w ubezpieczeniach majątkowych chce oferować klientom także ubezpieczenia na życie, u nas ma taką możliwość. Dodatkowo dzięki wsparciu grupy kapitałowej Open Finance, pomagamy agentom nawiązać współpracę z Open Partners, który jest niezastąpiony w oferowaniu produktów kredytowych i zapewnia wszystkie narzędzia wspierające rozwój w tym obszarze. Nie zapominajmy też, że dywersyfikacja gwarantuje bardziej stabilne przychody partnera.

Ubezpieczenia coraz mocniej stawiają na technologię. Większość firm oferuje dziś własne systemy do sprzedaży ubezpieczeń. Jak jest w Open Brokers?

– Dziś trudno sobie wyobrazić pośrednictwo ubezpieczeń bez technologii. Jeśli agent chce być nowoczesny, chce oferować ubezpieczenia kilku towarzystw, musi korzystać z platformy, która ułatwi mu pracę. W Open Brokers mamy jeden z najlepszych systemów na rynku. Wdrożyliśmy największą liczbę towarzystw do ofertowania i jako jedyni na rynku ofertujemy ubezpieczenia na życie i majątkowe w jednym systemie. W jednej platformie agent kalkuluje ubezpieczenia, może przygotować nowoczesną, graficzną ofertę, wystawia polisy, rozlicza swoją prowizję, wznawia ubezpieczenia swoich klientów. Jest tu wszystko, czego potrzebuje agent w codziennej pracy. Budując system, postawiliśmy na jego funkcjonalność, dzięki temu każdy agent, nawet bez dużego doświadczenia, może przedstawić klientowi jasną ofertę ubezpieczenia. System Open Brokers otrzymuje najwyższe oceny od naszych partnerów, a 95% z nich poleca naszą platformę kolejnym firmom.



W jakim kierunku rozwija się Open Brokers?
– Przede wszystkim stawiamy na nowoczesne podejście do produktów ubezpieczeniowych i sprzedaży ubezpieczeń oraz na rozwój systemu do sprzedaży polis i aplikacji mobilnej dla agentów. Naszym priorytetem jest dalszy rozwój sieci partnerów, którzy zapewnią wysoki standard obsługi klientów. Od 2013 r. współpracę z Open Brokers wybrało ponad 500 firm, bo dzięki nam poszerzają swoją ofertę, efektywnie docierają do klientów, korzystają z narzędzi, które ułatwiają codzienną pracę, i są po prostu konkurencyjni, a to rozwija ich biznes.

Na koniec pytanie o przyszłość rynku ubezpieczeń. Jak musi działać agent, żeby utrzymać i rozwijać swój biznes?
– Podstawą wszystkich działań w biznesie jest klient – tak było, jest i będzie. A dzisiejszy klient to chęć porównywania i większa świadomość. Co to oznacza dla pośredników ubezpieczeniowych? Na pewno wielkie wyzwanie, by sprostać oczekiwaniom i nie zostać w tyle. Przyszłość agenta to z pewnością partnerska współpraca z większą, stabilną firmą. Przyszłość to przejście do modelu multiagenta, kompleksowa oferta, wysoki standard obsługi i nowe technologie – tak już dziś wyglądają ubezpieczenia. Ubezpieczenia to wciąż produkt trudny, dlatego rola agenta w zakupie polisy nie jest zagrożona. Jednak tylko agenci, którzy już dziś wybiorą nowoczesny kierunek biznesu i rozpoczną proces zmian, mają szansę utrzymać i rozwijać swój biznes.

 

Personalia: Lech Mrozowski w TUW Medicum

TUW Medicum poinformowało, że nowym członkiem jego zespołu został Lech Mrozowski, związany ostatnio z Vienna Insurance Group w Polsce.

Lech...


czytaj dalej

Link4: Maciej Krzysztoszek nowym rzecznikiem prasowym

Nowym rzecznikiem prasowym Link4 został Maciej Krzysztoszek, związany do niedawna z Komisją Nadzoru Finansowego (KNF) – informuje portal...


czytaj dalej

WTW: Ceny dla firm prawie bez zmian

Ceny ubezpieczeń dla przedsiębiorstw w III kwartale 2017 r. pozostawały na prawie niezmienionym poziomie – stwierdza Willis Towers Watson w...


czytaj dalej

GlobalData: Osobiste cyberubezpieczenie staje się konieczne

Cyberpolisa jest często uważana za wymóg w świecie ubezpieczeń komercyjnych, ale zapotrzebowanie na ochronę dla osób prywatnych stale rośnie i w...


czytaj dalej

UFG: Rusza pilotaż bazy danych ubezpieczeniowych

Sześć firm, m.in. Compensa, Ergo Hestia*, Generali, InterRisk oraz Warta, kontrolujących łącznie 70% rynku ubezpieczeń majątkowych w Polsce,...


czytaj dalej

TUW PZUW: Aparat USG dla Uniwersyteckiego CZKiN

11 grudnia TUW PZUW przekazał uroczyście specjalistyczną aparaturę medyczną Uniwersyteckiemu Centrum Zdrowia Kobiety i Noworodka Warszawskiego...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy