Allianz: Barometr Ryzyka 2017
czwartek, 12 stycznia 2017 10:02

Coraz więcej firm obawia się skutków szkód niematerialnych, niepewności na rynkach i zagrożeń politycznych – wynika z szóstego dorocznego Barometru Ryzyk Allianz.

Wśród firm rosną obawy związane z nieprzewidywalnym środowiskiem biznesowym, charakteryzującym się wzrostem niestabilności rynkowej (2. miejsce w rankingu ryzyk) i zagrożeń o charakterze politycznym, w tym protekcjonizmu i terroryzmu. Coraz więcej firm odczuwa niepokój w związku z cyfryzacją, a konkretnie z użyciem nowych technologii i ryzykami cybernetycznymi (3.). Firmy obawiają się również klęsk żywiołowych (4.). Największe obawy budzą jednak straty wynikające z zakłóceń w łańcuchu dostaw (1.) – takie wnioski płyną z szóstego dorocznego Barometru Ryzyk Allianz, który powstał na podstawie analizy ryzyk korporacyjnych na świecie i w podziale na regiony, kraje, branże i wg rozmiarów firm.

Cały artykuł ukaże się w „Gazecie Ubezpieczeniowej” nr 4 z datą wydawniczą 24 stycznia.

(AM, źródło: Allianz)

 

Pocztowe TUnŻ: Wojciech Kwiatkowski za Marcina Łuczyńskiego w zarządzie

Z dniem 26 czerwca Marcin Łuczyński przestał pełnić funkcję członka zarządu Pocztowego Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie. W związku z tym rada...


czytaj dalej

Nationale-Nederlanden: Anita Bogusz członkiem zarządu ds. ryzyka

22 czerwca, na trzysta sześćdziesiątym pierwszym posiedzeniu Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Anity...


czytaj dalej

Atradius: Branża ICT w obliczu kolejnych wyzwań

Globalny rynek ICT będzie się rozwijać, a sprzedaż technologii, produktów i usług wzrośnie o 2,5% w 2017 r. . Mimo to w wielu krajach rozwiniętych...


czytaj dalej

AGCS: Technologia a bezpieczeństwo na morzu

Szkodowość w transporcie morskim zmalała w ciągu dekady o 50%. W 2016 r. liczba szkód była najniższa w ostatnim dziesięcioleciu. Korzystny trend...


czytaj dalej

Santander Consumer Bank: Kierowcy cenią auto assistance

Właściciele samochodów cenią wsparcie oferowane przez assistance w trudnych sytuacjach na trasie. Dla ponad trzech czwartych badanych...


czytaj dalej

Ubea.pl: Agenci filarem sprzedaży

W 2015 roku sprzedaż za pośrednictwem agentów stanowiła dwie trzecie rocznego przypisu składki brutto  sektora ubezpieczeń w Polsce – wynika z...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy