Reklama

Consultia: Ponad 150 proc. dynamika przypisu w roku 2016
piątek, 17 lutego 2017 10:05

131,5 mln zł – tyle składek brutto trafiło w 2016 roku do ubezpieczycieli za pośrednictwem Consultii i współpracujących z nią partnerów. Oznacza to, że dynamika rocznego przypisu multiagencji osiągnęła poziom 152,8%.

Przychody spółki wyniosły 21,92 mln zł i były większe o 30,9% od uzyskanych w 2015 roku. Kwota odprowadzonych do agentów prowizji w całym rocznym okresie przekroczyła 13,5 mln zł (+33,7%).

Największy wolumen przypisu składki wygenerowano dla Grupy PZU (PZU/Link4) – 69,3 mln zł, przy dynamice na poziomie 188,2%. Kolejne miejsca zajęły: Grupa Ergo Hestia (STU Ergo Hestia/MTU/You Can Drive) – 21,6 mln zł (148%), Grupa AXA (AXA/Liberty) – 10,7 mln zł (127%) i Grupa Generali (Generali/Proama) – 10,6 mln zł (79,1%). Bardzo dynamicznie rozwijała się także współpraca z Wartą, przekraczając przypis składki w wysokości 7,5 mln zł, VIG (Compensa/InterRisk) – 4,5 mln oraz Gothaer TU – 2,9 mln. Największe dynamiki sprzedaży, wykraczające poza średnią za dany rok, spółka odnotowała w: PZU (300,1%), Link4 (183,7%), MTU (172,9%), YCD (171,15), Allianz (168,1%), Generali (167,7%) oraz Gothaer TU (155,6%) i Warta (155,3%). „Z kronikarskiego obowiązku odnotowujemy również wzrost sprzedaży w UNIQA (169,5% dynamiki), co w zestawieniu z decyzją UNIQA o rozwiązaniu umowy agencyjnej z Consultią traktujemy jako paradoks decyzyjny” – podała multiagencja.

Zarządu spółki ocenił osiągnięte wyniki jako „wielce satysfakcjonujące”. Consultia przypomniała, że plan na 2016 rok zakładający osiągnięcie 120-125 mln zł przypisu składki (po zastosowanej dodatkowo korekcie w III kw.) został przekroczony. Wśród czynników, które wpłynęły na takie osiągnięcie, multiagencja wymieniła rozwój organiczny, wprowadzone przez towarzystwa podwyżki składek oraz zwiększenie własnej efektywności sprzedażowej. W ub.r. za pośrednictwem Consultii i współpracujących z nią partnerów zawarto 262 tys. polis, co oznacza roczną dymarkę liczby umów na poziomie 127,4%.

Konserwatywny scenariusz na 2017 rok zakłada przekroczenie przypisu składki w wysokości 180 mln zł. Zarząd Consultii zapowiada, że firma chce zmierzyć się z wyzwaniem, jakim jest przekroczenie progu 200 mln zł zebranych składek. Prognozy te są oparte jedynie na samodzielnym rozwoju i nie przewidują w swoich założeniach innych alternatywnych możliwości skokowego zwiększenia ekspozycji na generowany przypis. Władze multiagencji zapowiadają również konsekwentnie utrzymanie polityki pogłębiania aktywności poprzez podnoszenie efektywności sprzedażowej z partnerami oraz pracy nad jakością portfela dostarczanego ubezpieczycielom.

(AM, źródło: Consultia)


 

Prezes PIU członkiem Rady Konsultacyjnej ds. PPK

Polski Fundusz Rozwoju (PFR) powołał Radę Konsultacyjną do spraw Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK). W jej skład wszedł Jan Grzegorz...


czytaj dalej

VIG Polska: Przedłużenie mandatów członkom zarządów trzech spółek

18 i19 grudnia podczas posiedzeń rad nadzorczych trzech spółek Vienna Insurance Group w Polsce – majątkowej i życiowej Compensy oraz InterRisk –...


czytaj dalej

Insurance Europe: Wniosek KE może być wyrokiem na polisy telematyczne

Choć Insurance Europe (IE) deklaruje zadowolenie z wniosku Komisji Europejskiej (KE) dotyczącego rozporządzenia w sprawie e-prywatności, mającego...


czytaj dalej

Willis Re: Cena reasekuracji zależna od klienta

Plasowanie kontraktów reasekuracyjnych 1 stycznia 2019 r. uwidoczniło ogromną różnicę między cenami dla klientów z maksymalną ekspozycją i słabą...


czytaj dalej

UMK: Jubileusz prof. Eugeniusza Kowalewskiego

22 lutego w Collegium Iuridicum Novum Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu odbędzie się Ogólnopolska Konferencja Naukowa zatytułowana „O...


czytaj dalej

MetLife: Polisy dla klientów T-Mobile

MetLife rozwija sprzedaż w kanale direct marketing. Najnowszą inicjatywą ubezpieczyciela w tym obszarze  jest nawiązanie współpracy z T-Mobile....


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook