Reklama

Consultia: Ponad 150 proc. dynamika przypisu w roku 2016
piątek, 17 lutego 2017 10:05

131,5 mln zł – tyle składek brutto trafiło w 2016 roku do ubezpieczycieli za pośrednictwem Consultii i współpracujących z nią partnerów. Oznacza to, że dynamika rocznego przypisu multiagencji osiągnęła poziom 152,8%.

Przychody spółki wyniosły 21,92 mln zł i były większe o 30,9% od uzyskanych w 2015 roku. Kwota odprowadzonych do agentów prowizji w całym rocznym okresie przekroczyła 13,5 mln zł (+33,7%).

Największy wolumen przypisu składki wygenerowano dla Grupy PZU (PZU/Link4) – 69,3 mln zł, przy dynamice na poziomie 188,2%. Kolejne miejsca zajęły: Grupa Ergo Hestia (STU Ergo Hestia/MTU/You Can Drive) – 21,6 mln zł (148%), Grupa AXA (AXA/Liberty) – 10,7 mln zł (127%) i Grupa Generali (Generali/Proama) – 10,6 mln zł (79,1%). Bardzo dynamicznie rozwijała się także współpraca z Wartą, przekraczając przypis składki w wysokości 7,5 mln zł, VIG (Compensa/InterRisk) – 4,5 mln oraz Gothaer TU – 2,9 mln. Największe dynamiki sprzedaży, wykraczające poza średnią za dany rok, spółka odnotowała w: PZU (300,1%), Link4 (183,7%), MTU (172,9%), YCD (171,15), Allianz (168,1%), Generali (167,7%) oraz Gothaer TU (155,6%) i Warta (155,3%). „Z kronikarskiego obowiązku odnotowujemy również wzrost sprzedaży w UNIQA (169,5% dynamiki), co w zestawieniu z decyzją UNIQA o rozwiązaniu umowy agencyjnej z Consultią traktujemy jako paradoks decyzyjny” – podała multiagencja.

Zarządu spółki ocenił osiągnięte wyniki jako „wielce satysfakcjonujące”. Consultia przypomniała, że plan na 2016 rok zakładający osiągnięcie 120-125 mln zł przypisu składki (po zastosowanej dodatkowo korekcie w III kw.) został przekroczony. Wśród czynników, które wpłynęły na takie osiągnięcie, multiagencja wymieniła rozwój organiczny, wprowadzone przez towarzystwa podwyżki składek oraz zwiększenie własnej efektywności sprzedażowej. W ub.r. za pośrednictwem Consultii i współpracujących z nią partnerów zawarto 262 tys. polis, co oznacza roczną dymarkę liczby umów na poziomie 127,4%.

Konserwatywny scenariusz na 2017 rok zakłada przekroczenie przypisu składki w wysokości 180 mln zł. Zarząd Consultii zapowiada, że firma chce zmierzyć się z wyzwaniem, jakim jest przekroczenie progu 200 mln zł zebranych składek. Prognozy te są oparte jedynie na samodzielnym rozwoju i nie przewidują w swoich założeniach innych alternatywnych możliwości skokowego zwiększenia ekspozycji na generowany przypis. Władze multiagencji zapowiadają również konsekwentnie utrzymanie polityki pogłębiania aktywności poprzez podnoszenie efektywności sprzedażowej z partnerami oraz pracy nad jakością portfela dostarczanego ubezpieczycielom.

(AM, źródło: Consultia)


 

Vienna Life: Witold Czechowski członkiem zarządu ds. ryzyka

18 września Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Witolda Czechowskiego na stanowisko członka zarządu Vienna...


czytaj dalej

Saltus TUW: Robert Łoś zatwierdzony na stanowisku prezesa

18 września Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Roberta Łosia na stanowisko prezesa zarządu Saltus...


czytaj dalej

Niemcy: Sabotaż cyfrowy w firmach produkcyjnych

2/3 niemieckich przedsiębiorstw produkcyjnych było obiektem ataków cyberprzestępców, które kosztowały przemysł największej gospodarki europejskiej...


czytaj dalej

Marsh&McLennan: Porozumienie w sprawie przejęcia Jardine Lloyd Thompson

18 września firma Marsh & McLennan Companies (MMC) ogłosiła osiągnięcie porozumienia w sprawie przejęcia Jardine Lloyd Thompson Group (JLT),...


czytaj dalej

Santander Aviva: Rodzinne wzorce motywacją do zakupu polisy

Z badania przeprowadzonego przez Santander Aviva we współpracy z SW Research Agencją Badań Rynku i Opinii wynika, że wzory zachowań ukształtowane...


czytaj dalej

Unilink: Podejście turystów do ubezpieczeń na wyjazd

Z sondy na temat ubezpieczeń turystycznych w minionym sezonie wakacyjnym, przeprowadzonej w placówkach multiagencji Unilink, wynika, że polscy...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook