mfind.pl: Co przyniesie ustawa dystrybucyjna?
środa, 13 września 2017 08:44

Ustawa o dystrybucji ubezpieczeń przyczyni się do większej profesjonalizacji rynku ubezpieczeniowego w Polsce – wskazuje mfind.pl.

Projekt ustawy wynika z przyjętej w styczniu 2016 r. unijnej dyrektywy 2016/97 (tzw. dyrektywa IDD) w sprawie dystrybucji ubezpieczeń i ma dostosować polskie prawo do przepisów obowiązujących na terenie państw wspólnoty. Głównym celem ustawy wprowadzającej do polskiego porządku prawnego przepisy unijnej dyrektywy 2016/97 (tzw. dyrektywa IDD) w sprawie dystrybucji ubezpieczeń jest zwiększenie ochrony klientów zawierających umowy ubezpieczenia poprzez zaostrzenie wymogów stawianych dystrybutorom. Akt przewiduje m.in., że zanim np. agent przedstawi klientowi konkretną ofertę, w pierwszej kolejności będzie zobowiązany do przeprowadzenia dokładnej analizy jego indywidualnych potrzeb. Na jej podstawie będzie musiał przedstawić klientowi te produkty, które są najlepiej dopasowane do jego wymogów nawet wtedy, gdy sprzedaż innych byłaby z punktu widzenia pośrednika bardziej opłacalna.

Ponadto, każdy klient otrzyma od dystrybutora ubezpieczenia „Dokument zawierający informacje o umowie ubezpieczenia”, gdzie znajdować się będą dane dotyczące zakresu polisy, wyłączenia odpowiedzialności oraz możliwości rozwiązania umowy. Pośrednicy będą także zobowiązani do poinformowania klientów o tym, czy za swoją pracę otrzymują stałe wynagrodzenie czy też prowizję. – Dzięki tym zmianom klienci otrzymają gwarancję, że zakupiona polisa jest dokładną odpowiedzią na ich potrzeby. Nowe przepisy zapobiegną także tzw. misselingowi – wyjaśnia Bartosz Salwiński, współzałożyciel mfind.pl.

Dodatkowo, na dystrybutorów zostanie nałożony obowiązek ukończenia specjalnego, 15-godzinnego szkolenia wzbogacającego wiedzę z zakresu ubezpieczeń. Ustawa wprowadza także standard reputacji – sprzedażą ubezpieczeń nie będą mogły zajmować się osoby obciążone wpisem w rejestrze karnym z powodu popełnienia poważnych przestępstw przeciwko mieniu.

- Ustawa z pewnością przyczyni się do większej profesjonalizacji całego rynku. Dla osób, które traktują sprzedaż polis ubezpieczeniowych jako pracę dorywczą i nie podnoszą swoich kwalifikacji, po prostu zabraknie miejsca. Na rynku pozostaną tylko te podmioty, które dostosują się do zmian lub już to zrobiły – podsumowuje Bartosz Salwiński.
(AM, źródło: mfind.pl)

 

InterRisk: Piotr Karda opuszcza zarząd spółki

W wyniku obustronnego porozumienia w grudniu Piotr Karda przestanie pełnić funkcję członka zarządu InterRisk. Od  16 listopada do czasu...
czytaj dalej

PTR: Jacek Kugacz nowym prezesem

3 listopada rada nadzorcza Polskiego Towarzystwa Reasekuracji powołała Jacka Kugacza na stanowisko prezesa zarządu.

Jacek Kugacz jest...


czytaj dalej

Amazon: Gotowość, by zatrząść ubezpieczeniami

Amazon rekrutuje w Londynie profesjonalistów ubezpieczeniowych do nowego zespołu mającego przebojem wejść na rynek ubezpieczeniowy w Wlk....
czytaj dalej

Europa: Bez innowacji ani rusz

Z badania przeprowadzonego wśród ubezpieczycieli ze Starego Kontynentu przez Pierre Audoin Consultants (PAC) wynika, że tylko jedna trzecia...
czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Silny wpływ branży na polską gospodarkę

W trakcie Kongresu 590 Polska Izba Ubezpieczeń (PIU) zaprezentowała pierwsze w Polsce opracowanie opisujące wpływ branży ubezpieczeniowej na...


czytaj dalej

UFG: Stan wiedzy na temat ochrony ofiar wypadków drogowych

Na stronie internetowej Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego (UFG) został opublikowany pełny raport z badania, w którym firma badawcza GfK...
czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy