mfind.pl: Co przyniesie ustawa dystrybucyjna?
środa, 13 września 2017 08:44

Ustawa o dystrybucji ubezpieczeń przyczyni się do większej profesjonalizacji rynku ubezpieczeniowego w Polsce – wskazuje mfind.pl.

Projekt ustawy wynika z przyjętej w styczniu 2016 r. unijnej dyrektywy 2016/97 (tzw. dyrektywa IDD) w sprawie dystrybucji ubezpieczeń i ma dostosować polskie prawo do przepisów obowiązujących na terenie państw wspólnoty. Głównym celem ustawy wprowadzającej do polskiego porządku prawnego przepisy unijnej dyrektywy 2016/97 (tzw. dyrektywa IDD) w sprawie dystrybucji ubezpieczeń jest zwiększenie ochrony klientów zawierających umowy ubezpieczenia poprzez zaostrzenie wymogów stawianych dystrybutorom. Akt przewiduje m.in., że zanim np. agent przedstawi klientowi konkretną ofertę, w pierwszej kolejności będzie zobowiązany do przeprowadzenia dokładnej analizy jego indywidualnych potrzeb. Na jej podstawie będzie musiał przedstawić klientowi te produkty, które są najlepiej dopasowane do jego wymogów nawet wtedy, gdy sprzedaż innych byłaby z punktu widzenia pośrednika bardziej opłacalna.

Ponadto, każdy klient otrzyma od dystrybutora ubezpieczenia „Dokument zawierający informacje o umowie ubezpieczenia”, gdzie znajdować się będą dane dotyczące zakresu polisy, wyłączenia odpowiedzialności oraz możliwości rozwiązania umowy. Pośrednicy będą także zobowiązani do poinformowania klientów o tym, czy za swoją pracę otrzymują stałe wynagrodzenie czy też prowizję. – Dzięki tym zmianom klienci otrzymają gwarancję, że zakupiona polisa jest dokładną odpowiedzią na ich potrzeby. Nowe przepisy zapobiegną także tzw. misselingowi – wyjaśnia Bartosz Salwiński, współzałożyciel mfind.pl.

Dodatkowo, na dystrybutorów zostanie nałożony obowiązek ukończenia specjalnego, 15-godzinnego szkolenia wzbogacającego wiedzę z zakresu ubezpieczeń. Ustawa wprowadza także standard reputacji – sprzedażą ubezpieczeń nie będą mogły zajmować się osoby obciążone wpisem w rejestrze karnym z powodu popełnienia poważnych przestępstw przeciwko mieniu.

- Ustawa z pewnością przyczyni się do większej profesjonalizacji całego rynku. Dla osób, które traktują sprzedaż polis ubezpieczeniowych jako pracę dorywczą i nie podnoszą swoich kwalifikacji, po prostu zabraknie miejsca. Na rynku pozostaną tylko te podmioty, które dostosują się do zmian lub już to zrobiły – podsumowuje Bartosz Salwiński.
(AM, źródło: mfind.pl)

 

PZUW: Jakub Papuga zatwierdzony jako członek zarządu ds. ryzyka

18 maja na trzysta dziewięćdziesiątym posiedzeniu Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Jakuba Papugi na...


czytaj dalej

MediSky: Arkadiusz Piątek nowym dyrektorem generalnym na Polskę

Firma MediSky International mianowała Arkadiusza Piątka nowym dyrektorem generalnym na Polskę. Będzie on odpowiedzialny za wypracowanie...


czytaj dalej

Austria: VIG i Erste Group przedłużyły współpracę do 2033 r.

17 maja Erste Group i Vienna Insurance Group przedłużyły umowę o strategicznym partnerstwie. Dzięki zawartemu porozumieniu klienci obu podmiotów...


czytaj dalej

Cypr: Swiss Re i Revolut partnerami Hellas Direct w sektorze mieszkaniowym

Hellas Direct, internetowy ubezpieczyciel z Cypru, nawiązał współpracę ze Swiss Re i cyfrowym start-upem bankowym Revolut. Celem partnerstwa jest...


czytaj dalej

Unilink: Setna placówka w programie UniPartner

17 maja w Bielsku-Białej uruchomiona została setna placówka w ramach UniPartner – programu partnerskiego multiagencji Unilink. Multiagencja chce,...


czytaj dalej

Open Life: Nowy layout portalu dla klienta

Open Life zmienił wygląd i część funkcjonalności w portalu dla klienta. Serwis w nowej, odświeżonej wersji działa od 16 maja.

W swojej nowej...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook