Aviva: Kampania społeczno-edukacyjna „Wiem, czym oddycham”
środa, 15 listopada 2017 10:02

14 listopada, w Dniu Czystego Powietrza wystartowała kampania społeczno-edukacyjna Avivy zatytułowana „Wiem, czym oddycham”. Akcja ma zwiększyć świadomość, jaki wpływ na zdrowie ma zanieczyszczone powietrze i jak mu przeciwdziałać.

– Badania naukowe i dane epidemiologiczne wskazują, że przebywanie w środowisku o zwiększonym poziomie zanieczyszczeń powietrza może istotnie wpływać na rozwój wielu groźnych chorób układu oddechowego i sercowo-naczyniowego. Szczególnie narażone są dzieci, kobiety w ciąży oraz osoby starsze. Jako społeczeństwo nie postrzegamy jednak smogu jako problemu realnie przekładającego się na nasze życie i zdrowie. Tymczasem liczba zgonów z powodu ekspozycji na zanieczyszczenia powietrza w Polsce jest około dziesięć razy wyższa niż liczba zgonów w wyniku wypadków drogowych – komentuje dr n. med. Piotr Dąbrowiecki, lekarz, badacz wpływu smogu na zdrowie.

„Wiem, czym oddycham” to cykl działań społecznych, edukacyjnych i promocyjnych.

– Naszej roli nie chcemy ograniczać do wypłaty świadczeń. Stawiamy też na edukację i prewencję, wysuwając na pierwsze miejsce profilaktykę zdrowotną. Chcemy zwiększać wiedzę o tym, jaka jest skala zagrożenia smogiem, jak on szkodzi zdrowiu i co można zrobić, aby mu przeciwdziałać. Moment jest odpowiedni – według sondażu opublikowanego pod koniec października* ponad 73% ankietowanych uznaje smog w Polsce za realne zagrożenie, a tylko 16% jest przeciwnego zdania – mówi Adam Uszpolewicz, prezes Avivy.

Najważniejszym elementem akcji jest program społeczny, w ramach którego Aviva zwiększy o 300 liczbę zewnętrznych czujników monitorujących jakość powietrza w Polsce. Urządzenia te „na żywo” przesyłają dane dotyczące stężenia zanieczyszczeń w atmosferze, które można śledzić na komputerze lub smartfonie. 150 czujników jest właśnie montowanych na placówkach Avivy i Expandera w całej Polsce. Kolejnych 150 urządzeń zostanie nieodpłatnie udostępnionych w konkursie Fundacji Aviva.

Od 14 listopada do 10 grudnia na stronie wiemczymoddycham.pl każdy może zgłosić miejsce, w którym ma zostać umieszczony zewnętrzny czujnik. Fundacja zaprasza do udziału w akcji mieszkańców, którzy chcą wiedzieć, czym oddychają, a także przedszkola, szkoły, świetlice, gminy, organizacje pozarządowe, wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe. Jednocześnie rozpoczyna się głosowanie internetowe, które też potrwa do 10 grudnia. Czujniki otrzyma 100 lokalizacji z największą liczbą głosów.

Fundacja Aviva wskaże również kolejne 50 lokalizacji z puli zgłoszonych w konkursie, aby uzupełnić luki w sieci czujników na mapie Polski.

Na w/w stronie firma udostępnia materiały edukacyjne i poradnikowe dotyczące smogu i praktycznych sposobów przeciwdziałania jego wpływowi na zdrowie. Zaprosiła też do współpracy ekspertów oraz influencerów, którzy będą promotorami akcji.

W ramach programu Aviva dofinansowuje też wysokiej klasy sensory wewnętrzne, które monitorują jakość powietrza w domu, a także wskazują temperaturę, wilgotność i czas. Klienci zawierający nowe ubezpieczenia na zdrowie i życie otrzymają rabaty, a płacący wyższe składki dostaną te urządzenia bezpłatnie.

Na potrzeby kampanii Aviva przygotowała specjalny spot do telewizji, internetu i kin:

https://www.youtube.com/watch?v=VYmN2IxzWW8

***

*Wyniki sondażu SW Research na próbie 800 osób dla rp.pl, opublikowane 29.10.2017.

(AM, źródło: Aviva)

 

Aviva: Iwona Czech odpowiada za marketing

Od lipca Iwona Czech kieruje Działem Komunikacji i Zarządzania Marką w grupie Aviva. Zastąpiła Dariusza Maciołka, który zakończył pracę dla...


czytaj dalej

Equinum Broker: Tomasz Kutyba nowym wiceprezesem

Z dniem 30 czerwca funkcję wiceprezesa firmy brokerskiej Equinum Broker objął Tomasz Kutyba. Zmiana w zarządzie związana jest z realizacją nowej...


czytaj dalej

Charted Insurance: Nierówność zarobków mężczyzn i kobiet

Charted Insurance Institute zanalizował dane na temat zarobków opublikowane przez 192 ubezpieczycieli, pośredników, dostawców usług, doradców...


czytaj dalej

MetLife: Lucep zwycięzcą konkursu collab 3.0 EMEA

MetLife ogłosił wyniki konkursu collab 3.0 EMEA, w którym insurtechy rywalizowały o kontrakt o wartości 100 tys. dolarów na zrealizowanie...


czytaj dalej

Grupa Europa: Ochrona telefonu za pośrednictwem Simapki

Grupa Europa rozpoczęła współpracę z firmą Team4U – właścicielem aplikacji mobilnej Simapka, za pośrednictwem której zaoferuje ubezpieczenie...


czytaj dalej

Link4: Pół miliona zł premii na liczniku Kasa Wraca

Telematyczni kierowcy ubezpieczeni w Link4 wygenerowali już ponad pół miliona zł premii w programie Kasa Wraca. Rekordzista obniżył cenę polisy...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook