Aviva: Kampania społeczno-edukacyjna „Wiem, czym oddycham”
środa, 15 listopada 2017 10:02

14 listopada, w Dniu Czystego Powietrza wystartowała kampania społeczno-edukacyjna Avivy zatytułowana „Wiem, czym oddycham”. Akcja ma zwiększyć świadomość, jaki wpływ na zdrowie ma zanieczyszczone powietrze i jak mu przeciwdziałać.

– Badania naukowe i dane epidemiologiczne wskazują, że przebywanie w środowisku o zwiększonym poziomie zanieczyszczeń powietrza może istotnie wpływać na rozwój wielu groźnych chorób układu oddechowego i sercowo-naczyniowego. Szczególnie narażone są dzieci, kobiety w ciąży oraz osoby starsze. Jako społeczeństwo nie postrzegamy jednak smogu jako problemu realnie przekładającego się na nasze życie i zdrowie. Tymczasem liczba zgonów z powodu ekspozycji na zanieczyszczenia powietrza w Polsce jest około dziesięć razy wyższa niż liczba zgonów w wyniku wypadków drogowych – komentuje dr n. med. Piotr Dąbrowiecki, lekarz, badacz wpływu smogu na zdrowie.

„Wiem, czym oddycham” to cykl działań społecznych, edukacyjnych i promocyjnych.

– Naszej roli nie chcemy ograniczać do wypłaty świadczeń. Stawiamy też na edukację i prewencję, wysuwając na pierwsze miejsce profilaktykę zdrowotną. Chcemy zwiększać wiedzę o tym, jaka jest skala zagrożenia smogiem, jak on szkodzi zdrowiu i co można zrobić, aby mu przeciwdziałać. Moment jest odpowiedni – według sondażu opublikowanego pod koniec października* ponad 73% ankietowanych uznaje smog w Polsce za realne zagrożenie, a tylko 16% jest przeciwnego zdania – mówi Adam Uszpolewicz, prezes Avivy.

Najważniejszym elementem akcji jest program społeczny, w ramach którego Aviva zwiększy o 300 liczbę zewnętrznych czujników monitorujących jakość powietrza w Polsce. Urządzenia te „na żywo” przesyłają dane dotyczące stężenia zanieczyszczeń w atmosferze, które można śledzić na komputerze lub smartfonie. 150 czujników jest właśnie montowanych na placówkach Avivy i Expandera w całej Polsce. Kolejnych 150 urządzeń zostanie nieodpłatnie udostępnionych w konkursie Fundacji Aviva.

Od 14 listopada do 10 grudnia na stronie wiemczymoddycham.pl każdy może zgłosić miejsce, w którym ma zostać umieszczony zewnętrzny czujnik. Fundacja zaprasza do udziału w akcji mieszkańców, którzy chcą wiedzieć, czym oddychają, a także przedszkola, szkoły, świetlice, gminy, organizacje pozarządowe, wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe. Jednocześnie rozpoczyna się głosowanie internetowe, które też potrwa do 10 grudnia. Czujniki otrzyma 100 lokalizacji z największą liczbą głosów.

Fundacja Aviva wskaże również kolejne 50 lokalizacji z puli zgłoszonych w konkursie, aby uzupełnić luki w sieci czujników na mapie Polski.

Na w/w stronie firma udostępnia materiały edukacyjne i poradnikowe dotyczące smogu i praktycznych sposobów przeciwdziałania jego wpływowi na zdrowie. Zaprosiła też do współpracy ekspertów oraz influencerów, którzy będą promotorami akcji.

W ramach programu Aviva dofinansowuje też wysokiej klasy sensory wewnętrzne, które monitorują jakość powietrza w domu, a także wskazują temperaturę, wilgotność i czas. Klienci zawierający nowe ubezpieczenia na zdrowie i życie otrzymają rabaty, a płacący wyższe składki dostaną te urządzenia bezpłatnie.

Na potrzeby kampanii Aviva przygotowała specjalny spot do telewizji, internetu i kin:

https://www.youtube.com/watch?v=VYmN2IxzWW8

***

*Wyniki sondażu SW Research na próbie 800 osób dla rp.pl, opublikowane 29.10.2017.

(AM, źródło: Aviva)

 

InterRisk: Piotr Karda opuszcza zarząd spółki

W wyniku obustronnego porozumienia w grudniu Piotr Karda przestanie pełnić funkcję członka zarządu InterRisk. Od  16 listopada do czasu...
czytaj dalej

PTR: Jacek Kugacz nowym prezesem

3 listopada rada nadzorcza Polskiego Towarzystwa Reasekuracji powołała Jacka Kugacza na stanowisko prezesa zarządu.

Jacek Kugacz jest...


czytaj dalej

Amazon: Gotowość, by zatrząść ubezpieczeniami

Amazon rekrutuje w Londynie profesjonalistów ubezpieczeniowych do nowego zespołu mającego przebojem wejść na rynek ubezpieczeniowy w Wlk....
czytaj dalej

Europa: Bez innowacji ani rusz

Z badania przeprowadzonego wśród ubezpieczycieli ze Starego Kontynentu przez Pierre Audoin Consultants (PAC) wynika, że tylko jedna trzecia...
czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Silny wpływ branży na polską gospodarkę

W trakcie Kongresu 590 Polska Izba Ubezpieczeń (PIU) zaprezentowała pierwsze w Polsce opracowanie opisujące wpływ branży ubezpieczeniowej na...


czytaj dalej

UFG: Stan wiedzy na temat ochrony ofiar wypadków drogowych

Na stronie internetowej Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego (UFG) został opublikowany pełny raport z badania, w którym firma badawcza GfK...
czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy