Dystrybucja: Planowane zmiany poruszyły sieć wyłączną Allianz
piątek, 01 grudnia 2017 09:44

Charakter zmian, które dotkną sieć wyłączną Allianz po wprowadzeniu programu Agent OdNowa, mocno poruszyły dystrybutorów – informuje „Puls Biznesu”.

Gazeta wskazuje, że nowy program najmocniej uderzy w 170 agentów-menedżerów prowadzących własne agencje i otrzymujących dotychczas nadprowizje za wyniki sprzedaży pośredników, którzy podpisywali z nimi umowy o współpracy. W Agent OdNowa szczebel pośredni, własne placówki i nadprowizje zostały zlikwidowane, a nowe umowy agencyjne będą podpisywane bezpośrednio z Allianz. Zmiany poruszyły agentów wyłącznych. Anonimowy właściciel agencji mówi „PB”, że te osoby, które nie zgodzą się na nowe warunki (muszą podjąć decyzje do 6 grudnia), otrzymają trzymiesięczne wypowiedzenie. Rozwiązanie za porozumieniem stron pozwoli na negocjowanie nowych warunków współpracy, ale już tylko w charakterze zwykłego agenta. Rozmówca „PB” wskazuje, że ci, którzy zgodzą się na porozumienie, stracą prawo do rocznej odprawy. Cezary Borowy, wiceprezes Stowarzyszenia Agencji i Agentów Ubezpieczeniowych Forum (poziomej struktury agentów Allianz), zwraca uwagę, że w ostatnich latach wynagrodzenia dla agentów-menadżerów zostały obcięte o kilkadziesiąt procent, przez co wielu właścicieli agencji znalazło się na granicy bankructwa. Dodaje, że wprowadzając nowy program, ubezpieczyciel chce przejąć agentów, których przez 20 lat rekrutowali i szkolili menedżerowie. „PB” wskazuje, że skutkiem zmian w sieci wyłącznej mógłby być exodus właścicieli agencji, wraz z portfelami klientów i agentami. Jednak Allianz zadbał o minimalizację tego ryzyka. Środki zaoszczędzone na nadprowizjach zostaną przeznaczone na podwyżki dla agentów (nawet o 20%) i ujednolicenie identyfikacji wizualnej placówek sprzedaży. Artur Fromberg, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży Allianz, mówi gazecie, że dalsze utrzymywanie dotychczasowego kształtu sieci wyłącznej było niemożliwe. Dodaje, że firma ma propozycję dla każdego z właścicieli agencji, np. propozycję pracy na stanowisku menadżerskim ze stałym wynagrodzeniem. Przedstawiciele ubezpieczyciela spotkają się indywidualnie z każdym agentem-menadżerem. Artur Fromberg jest przekonany, że większość tych ostatnich zostanie w Allianz. Przyznaje, że wprowadzenie zmian w strukturze sieci wyłącznej zostało wymuszone zbliżającym się wejściem w życie ustawy o dystrybucji ubezpieczeń. Zakłada ona m.in. konieczność płacenia 23% VAT od innych czynności niż sprzedaż ubezpieczeń. Podatek dotyczyłby zatem nadprowizji, co generowałoby olbrzymie koszty. Artur Fromberg podkreśla, że Allianz nie chciał przerzucać VAT na agentów-menadżerów. Cezary Borowy twierdzi jednak, że ubezpieczyciel nie rozmawiał z właścicielami agencji o tym rozwiązaniu.

Więcej:
„Puls Biznesu” z 1 grudnia, Karolina Wysota „Wielkie burzenie w polskim Allianzie”:
https://www.pb.pl/...
(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

 

Personalia: Lech Mrozowski w TUW Medicum

TUW Medicum poinformowało, że nowym członkiem jego zespołu został Lech Mrozowski, związany ostatnio z Vienna Insurance Group w Polsce.

Lech...


czytaj dalej

Link4: Maciej Krzysztoszek nowym rzecznikiem prasowym

Nowym rzecznikiem prasowym Link4 został Maciej Krzysztoszek, związany do niedawna z Komisją Nadzoru Finansowego (KNF) – informuje portal...


czytaj dalej

GlobalData: Osobiste cyberubezpieczenie staje się konieczne

Cyberpolisa jest często uważana za wymóg w świecie ubezpieczeń komercyjnych, ale zapotrzebowanie na ochronę dla osób prywatnych stale rośnie i w...


czytaj dalej

Mapfre: Wysokie koszta katastrof, duża reorganizacja

Hiszpański ubezpieczyciel Mapfre wypłaci klientom ponad 1,1 mld euro w związku z katastrofami naturalnymi z III kw. 2017 r. Zapowiedział również...


czytaj dalej

Wydarzenia Miesiąca – Listopad 2017

Listopad był miesiącem obfitującym w publikacje różnego rodzaju dokumentów o kapitalnym znaczeniu dla polskiego rynku ubezpieczeń. Fakt ten...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Do wyboru, do koloru

Legislacyjny projektu ustawy o dystrybucji ubezpieczeń, nowości sprzedażowe, nowe instytucje w strukturach zakładów – wysyp ubezpieczeniowych...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy