Allianz: Chat Bot Messenger do zakupu polis komunikacyjnych
czwartek, 07 grudnia 2017 10:00

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Allianz wprowadził możliwość zakupu ubezpieczeń komunikacyjnych za pośrednictwem Facebooka. To już druga, po polisach turystycznych, usługa zakładu dostępna przez wspomniany portal społecznościowy i jedno z niewielu takich narzędzi na polskim rynku ubezpieczeniowym.

Każde, nawet najlepsze rozwiązanie technologiczne powinno odpowiadać na potrzeby klienta i jemu służyć. Nie sztuką jest wypuszczenie aplikacji, która nie będzie używana. Prawdziwą sztuką jest takie wykorzystanie nowoczesnych technologii, które w połączeniu z naszym produktem czy usługą przyniesie klientom wymierne korzyści – mówi Maciej Stankiewicz, kierownik projektów w Departamencie Digitalizacji i Strategii Klienta Allianz.

Nowe narzędzie elementem strategii w obszarze digitalizacji

Dla ubezpieczyciela digitalizacja jest częścią strategii Allianz – zarówno w wymiarze globalnym, jak i lokalnym. Wykorzystanie potencjału Facebooka jest jednym z jej elementów. – Zdajemy sobie sprawę, że Facebook nie jest jeszcze w pełni wykorzystany przez branżę ubezpieczeniową do komunikacji z klientami i jest tu bardzo duże pole do rozwoju. Niewiele osób wie, że może się skontaktować z ubezpieczycielem przez Messengera. To się będzie z pewnością zmieniać. Dlatego jako Allianz wprowadziliśmy rozwiązanie połączone z Facebookiem – dodaje Maciej Stankiewicz.

Zaoferowane przez ubezpieczyciela narzędzie pozwala klientom na dostęp do produktów ubezpieczeniowych za pośrednictwem Messengera, w tym na zapoznanie się z ofertą oraz wyliczenie składki. Cały proces sprzedaży polisy odbywa się na Messengerze. Klient opuszcza Facebooka jedynie podczas realizacji płatności, ze względu na ochronę danych osobowych i regulacje.

„Komunikacja” dołączyła do „turystyki”

Dotychczas wspomniana powyżej opcja była zawężona do ubezpieczeń turystycznych. Od początku grudnia klienci mogą sięgnąć po Messengera także przy wyborze OC i AC komunikacyjnego. Zainteresowani skorzystaniem z tej opcji mają dwie możliwości rozpoczęcia procesu: rozmowa za pośrednictwem Facebook Messangera lub poprzez zeskanowanie specjalnego QR Messanger code, który dostępny będzie dla klientów m.in. na plakatach i ulotkach.

W kolejnym kroku klienci powinni zeskanować kodu Aztec z dowodu rejestracyjnego oraz odpowiedź na kilka pytań – o to, czy pojazd był sprowadzany z zagranicy, jaki ma przebieg oraz jaki jest planowany okres ochrony ubezpieczeniowej. Aby sfinalizować proces i zawrzeć polisę, klient musi podać miejsce, w którym się znajduje. Na tej podstawie zostanie skierowany do najbliżej znajdującego się agenta. Może również wpisać numer wybranego przez siebie agenta, z którym dokończy proces.

Duża popularność social media, niewiele ofert

Z Facebooka i Messengera korzysta dziś w Polsce ponad 10 mln użytkowników. Mimo to polscy ubezpieczyciele dość rzadko wykorzystują te narzędzia w technicznych procesach firmowych. Choć wśród ekspertów są też i tacy, jak np. Rafał Mosionek, wiceprezes Compensa TU, który w wywiadzie dla „Gazety Ubezpieczeniowej”* zadeklarował swoją wiarę w to, że wraz z upływem czasu media społecznościowe będą odgrywały coraz istotniejszą rolę w procesach obsługowych i sprzedażowych. Na razie jednak oprócz Allianz niewiele firm oferuje takie rozwiązania. W ich gronie znajdują się m.in. PZU, który w kwietniu tego roku wprowadził do swojej oferty dla klientów poszukujących ubezpieczeń w kanale online możliwość zakupu polisy turystycznej za pośrednictwem Messengera. Z kolei we wrześniu Warta dzięki otwarciu profilu na Facebooku umożliwiła klientom zgłaszanie szkód za pomocą Messengera.

***

*http://www.gu.com.pl/...
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl

 

KNF: Zatwierdzenie nominacji do władz towarzystw

20 lutego, na trzysta osiemdziesiątym drugim posiedzeniu Komisja Nadzoru Finansowego jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie kilku menadżerów...


czytaj dalej

Personalia: Były szef Link4 wiceprezesem ABC Data

Od 1 marca stanowisko wiceprezesa zarządu ABC Data obejmie Arkadiusz Lew-Kiedrowski, były prezes Link4. Menadżer będzie odpowiedzialny za obszar...


czytaj dalej

Allianz: Podwyżka dywidendy mimo spadku zysków

Rok rekordowy pod względem szkodowości spowodowanej katastrofami naturalnymi i spadek zysku w IV kw. nie powstrzymały Allianz przed podwyższeniem...


czytaj dalej

AXA Partners: Hybrydowy asystent osobisty

Podczas Consumer Electronics Show w Las Vegas, największych na świecie targów innowacji technologicznych, AXA Partners, globalny zespół AXA...


czytaj dalej

„Rozmowy bez asekuracji”: Cyberzagrożenia i sposoby na walkę z nimi

20 lutego ukazał się drugi odcinek podcastu „Rozmowy bez asekuracji”. Gościem programu był Tomasz Sawiak, wicedyrektor w Zespole...


czytaj dalej

Marsh: Zarządzanie cyberryzykiem nie nadąża za cyberzagrożeniami

Dla większości ankietowanych organizacji cyberbezpieczeństwo jest kluczowym obszarem w zarządzaniu ryzykiem. Mimo to niewiele podmiotów potrafi...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy