Reklama

Na co ci ten cały podcast?
poniedziałek, 05 marca 2018 09:03

Nie masz czasu na czytanie? Znajdź więc czas na słuchanie. Jadąc samochodem, wychodząc z psem, robiąc domowe porządki, trenując na siłowni – włóż słuchawki i zamiast radia czy przebojów Metalliki, włącz podcast. Co to jest podcast? To cykliczna internetowa audycja, której możesz słuchać o dowolnej porze dnia i nocy.

Słowo „podcast” powstało z połączenia słowa „iPod” (przenośny odtwarzacz muzyczny) i „broadcast” (ang. nadawanie, przekaz). Pierwsze podcasty powstały w Stanach na początku XXI w. Szybko przeniosły się na Stary Kontynent i nad Wisłę. Okazuje się, że w świecie kultury obrazkowej jest również miejsce na słowo mówione, a ludzie zwyczajnie lubią uczyć się, słuchając.

Podcasty pewnie by tak nie rozkwitły, gdyby nie legendarne miejskie korki. A coś trzeba przecież robić, jadąc 40 minut (lub więcej) do biura i z powrotem. Podcastów słuchają również ci, którzy często są w drodze – menedżerowie sprzedaży, agenci, trenerzy.

Pierwszy polski podcast ubezpieczeniowy uruchomił Adam Kubicki, trener i autor „Gazety Ubezpieczeniowej”. W swoich audycjach „Biznes Ubezpieczeniowy” porusza głównie tematy sprzedażowe, zawsze mocno je osadzając w realiach naszej branży. Dotychczas ukazało się 12 odcinków, dotyczących m.in. rekrutacji, promocji w internecie, rozwoju multiagencji, produktów.
W lutym 2018 r. ruszył podcast „Gazety Ubezpieczeniowej” pt. „Rozmowy bez asekuracji”. Odcinki ukazują się w każdy wtorek i prezentują różne części rynku ubezpieczeniowego (jak dotąd: grupówki, cyberryzyka, assistance).

W świecie kolejnych cyfrowych rewolucji trwa bitwa na wiedzę, pomysły, rozpoznawalność. Żeby nie tylko utrzymać, ale rozwijać swój biznes w ciągle zmieniającej się rzeczywistości, trzeba nieustannie się doskonalić. Pośrednicy dobrze to wiedzą i w ostatnich latach coraz liczniej odwiedzają szkolenia (również te zdalne), częściej sięgają po prasę fachową. To jednak wciąż za mało. Weszliśmy w erę edukacji permanentnej i zarazem multikanałowej.

Internet jest tutaj zarazem głównym przeciwnikiem, jak i sprzymierzeńcem. Z jednej strony rozprasza uwagę i „podbiera” klientów dajrektowymi mackami, ale z drugiej strony pozwala na uczenie się od najlepszych, zbieranie sensownych informacji, budowę trwałych i osobistych relacji z klientami (jak by to nie brzmiało) i pozyskiwanie nowych. Z tym, że skuteczne pozyskiwanie klientów opiera się nie na publikowaniu krzykliwych banerów i zasypywaniu niewinnych ludzi ofertami, o które nie prosili, ale na silnej profesjonalnej marce osobistej. Jak ją zbudować i rozwijać? To temat na osobny artykuł lub podcast i zagadnienie, którego żaden profesjonalny pośrednik nie może pominąć.

Od czego zacząć przygodę podcastową? Potrzebujesz smartfona lub komputera i słuchawek. Wypróbuj aplikacje do słuchania podcastów, np. „Pocket Casts”. Możesz również słuchać podcastów w iTunes lub w dowolnym odtwarzaczu muzycznym. Gdzie zacząć?:

RozmowyBezAsekuracji.pl – podcast „Gazety Ubezpieczeniowej”
BiznesUbezpieczeniowy.pl – podcast trenera Adama Kubickiego
MalaWielkaFirma.pl – najbardziej znany podcast dla przedsiębiorców
ZarabiamWBiznesie.pl – podcast Adama Grzesika, specjalisty od zarządzania

A potem masz do dyspozycji cały internet pełen podcastów. Jeśli znasz angielski, to nawet dwa internety.
Aleksandra E. Wysocka
aleksandra.wysocka@gu.com.pl

 

Vienna Life: Witold Czechowski członkiem zarządu ds. ryzyka

18 września Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Witolda Czechowskiego na stanowisko członka zarządu Vienna...


czytaj dalej

Saltus TUW: Robert Łoś zatwierdzony na stanowisku prezesa

18 września Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Roberta Łosia na stanowisko prezesa zarządu Saltus...


czytaj dalej

Australia: Klienci Allianz wprowadzeni w błąd

Australijski oddział niemieckiego ubezpieczyciela Allianz SE wprowadzał w błąd przy sprzedaży ubezpieczenia podróżnego, obiecując nieograniczoną...


czytaj dalej

Niemcy: Sabotaż cyfrowy w firmach produkcyjnych

2/3 niemieckich przedsiębiorstw produkcyjnych było obiektem ataków cyberprzestępców, które kosztowały przemysł największej gospodarki europejskiej...


czytaj dalej

Ubea.pl: Niski poziom sierpniowego barometru

Z barometru cenowego Ubea.pl, sporządzonego na postawie wszystkich kalkulacji wykonanych w sierpniu przez klientów porównywarki wynika, że w...


czytaj dalej

Effie Awards 2018: Silna reprezentacja ubezpieczeń

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR ogłosiło pierwsze nominacje do tegorocznej edycji konkursu Effie Awards Poland. Na liście...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook