III Kongres Arrant, na którym warto było być
piątek, 16 marca 2018 09:41

Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie – tymi słowami Artur Pakuła, prezes Arrant, rozpoczął III Kongres, który odbył się 3 marca 2018 roku w Janowie Podlaskim. Słowa Petera Druckera doskonale wpisują się w przesłanie, z którym Arrant zostawił swoich tak licznie zgromadzonych pośredników. Świat ubezpieczeń stoi w obliczu ogromnych zmian prawnych, na które Arrant jest odpowiednio przygotowany i chce przygotować do nich swoich partnerów.

3 marca 2018 r. Arrant zaprosił swoich najlepszych pośredników oraz towarzystwa ubezpieczeniowe do przepięknego Zamku Biskupiego w Janowie Podlaskim. Dla najmłodszej spośród dużych multiagencji był to już trzeci kongres. Do Janowa przybyło 160 pośredników reprezentujących praktycznie każdy zakątek Polski – od Pomorza, przez Wielkopolskę i Śląsk. To właśnie pośrednikom Arrant poświęcił najwięcej uwagi, wyróżniając ich pracę, zapewniając wsparcie i wskazując drogę, którą przecież w obliczu zmian (wprowadzenie nowych aktów prawnych RODO i IDD) łatwo można będzie zgubić.



Partnerem generalnym Arranta niezmiennie pozostaje grupa Ergo Hestia, której udział w przypisie wynosi ponad 50%. Przypis powyżej 10% osiągnęły również towarzystwa Generali z Proamą i PZU z Link4. Przypisem powyżej 5% mogą pochwalić się Warta oraz AXA. Pozostałe towarzystwa, tj. Gothaer, Allianz, TUZ, InterRisk i Compensa, zamykają stawkę, jednak pozostaje wierzyć, że przed nimi tylko rozwój. Arrant w 2017 r. zebrał 200 mln składki, tym samym przebijając wyniki z roku 2016 aż o 33%. Dynamika wzrostu multiagenta stawia przed firmą ogromne wyzwanie. Cel jaki postawiła sobie firma na 2018 r. to 245 mln zł składki.

Arrant w nadchodzącym roku ma zamiar skupić się na kilku aspektach, takich jak: zwiększenie intensywności kontaktów z pośrednikami w terenie, stabilizacja, doświadczenie, motywacja i rozwój i gotowość do zmian. Jak ta gotowość wyglądać będzie w praktyce? Od kwietnia multiagencja rozpocznie cykl spotkań z pośrednikami w regionach w całej Polsce. Spotkania tego typu organizowane są przez Arrant każdego roku, jednak w 2018 r. będą one wzbogacone o szkolenia z zakresu RODO i IDD. Artur Pakuła podczas Kongresu niejednokrotnie podkreślał, że wsparcie i pewność to kluczowe działania, które Arrant obiecał swoim partnerom. Na kongresie firma Arrant zaprezentowała gotowe rozwiązania, dzięki którym pośrednikowi łatwiej będzie przejść przez zawiłość nowych aktów prawnych. Pierwszym z rozwiązań jest wprowadzenie nowego narzędzia – aplikacji Agent Arrant, którą podczas swojego wystąpienia przedstawił dyrektor biura wsparcia sprzedaży – Damian Jastrzębski. Na scenie obecny był również gość specjalny – mecenas Piotr Czublun z Kancelarii CZUBLUN TRĘBICKI, który poza ogromną wiedzą merytoryczną w zakresie IDD i RODO zaimponował obecnym na sali doskonałą grą aktorską i poczuciem humoru. W pierwszej części prelegenci przedstawili wyzwania i zagrożenia wynikające z wprowadzenia RODO i IDD. Goście otrzymali odpowiedź na wiele pytań dotyczących nowych regulacji prawnych, które nurtują zapewne niejednego pośrednika.

W drugiej części kolejni prelegenci: Anna Jakimiak – dyrektor biura marketingu i projektów strategicznych oraz Rafał Trzyna – członek zarządu Arrant, zaprezentowali nową ścieżkę sprzedaży, która będzie dostępn dla pośredników w aplikacji. Wykorzystując wirtualną rzeczywistość, pokazali jak Arrant przygotował się do wyzwań, które stoją przed branżą ubezpieczeniową. Zaprezentowane narzędzie przeprowadzi pośrednika przez obowiązki informacyjne, jakie nakładają na agenta zmiany prawne w roku 2018. Zatem pośrednik, obsługując klienta, będzie działał zgodnie z RODO i IDD, a dodatkowo będzie miał dostęp poprzez aplikację do swojego wirtualnego biura 24/h z każdego miejsca i o każdym czasie.  

Podczas uroczystości padło wiele słów podsumowania i jeszcze więcej słów traktujących o przyszłości. Kongres to jednak nie tylko czas licznych wystąpień i przemówień, ale również czas nagradzania tych najbardziej zasłużonych. Nagrody przyznawane były zarówno przez towarzystwa, jak i przez Arrant. Na scenę zapraszani byli partnerzy, którzy od lat zajmują miejsca w czołówce sprzedaży ubezpieczeń poszczególnych TU, lecz nie zabrakło także nagród w kategorii debiut roku 2017. Prezes Artur Pakuła wraz z członkiem zarządu Rafałem Trzyna uhonorowali pięciu najlepszych pośredników w 2018 r. Szczególna nagroda dla najważniejszego Partnera Strategicznego przyznana została Ergo Hestii.

Uroczystą galę rozdania nagród zwieńczyła oficjalna kolacja, zaraz po której zebrani goście byli świadkami zjawiskowego występu wokalistów i tancerzy Teatru Roma, z uzdolnioną i olśniewającą Natalią Krakowiak w roli głównej.
(AW, źródło: Arrant)

 

Prudential: Sławomir Bełz dyrektorem sprzedaży agencyjnej

Sławomir Bełz został dyrektorem sprzedaży agencyjnej Prudential w Polsce. Swoje obowiązki pełni od 11 czerwca. Robert Zagata, dotychczasowy...


czytaj dalej

Friss: Krzysztof Jabłoński pokieruje rozwojem biznesu w regionie CEE

Z początkiem maja Krzysztof Jabłoński dołączył do zespołu Friss – globalnego dostawcy rozwiązań informatycznych w zakresie oprogramowania do...


czytaj dalej

Mundial w Rosji: Terroryzm i chuligaństwo odczuwalne w cenach polis

Ryzyko ataków terrorystycznych i szkód spowodowanych wybrykami chuligańskimi wywindowało w górę składki dla firm i zawodników za ubezpieczenie...


czytaj dalej

Aon Inpoint: Kto płaci najwięcej składek

Z cyklu raportów o globalnym rynku komercyjnych ubezpieczeń majątkowych i wypadkowych, opracowanych przez zespół analityczny Aon Inpoint, wynika,...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Rentowność w „komunikacji” nadal rośnie

Opublikowany przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF) raport podsumowujący wyniki finansowe rynku ubezpieczeń w pierwszym kwartale tego roku...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: PZU uruchomił serwis dla agentów

PZU uruchomił agentpzu.pl – pierwszą na rynku platformę internetową skierowaną do obecnych i przyszłych agentów ubezpieczeniowych. Można na niej...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook