Wróg czy przyjaciel współczesnego multiagenta?
poniedziałek, 26 marca 2018 09:10

Ogólna teoria systemów dotyczy obiektów, które można uważać za inteligentne. Tyle teoria, a praktyka? Ileż to razy multiagent staje przed wyzwaniem obsługi systemu sprzedażowego, z palącym poczuciem, że ktoś tu nawalił.
Poruszanie się po niektórych systemach nasuwa na myśl mozolną wspinaczkę z ciężkim bagażem. W przypadku niektórych rozwiązań wyraźnie odczuwa się, że ich twórca na pewno nie miał nic wspólnego ze sprzedażą ubezpieczeń, a narzędzie nie jest takie inteligentne, jak obiecywano.

Dobry system, czyli jaki?

Intuicyjny przede wszystkim. Bezpieczny – tak, aby jego użytkownik nie musiał się zastanawiać, co może kliknąć, a czego absolutnie nie powinien dotykać. Przewidywalny i konsekwentny, ścieżka sprzedaży jednego produktu powinna być analogiczna przy innym produkcie. Czytelny i zrozumiały, żeby użytkownik wiedział, do czego doprowadzi go rozpoczęte działanie. Niebudzący wątpliwości pod względem nazewnictwa, niewymagający 150-stronicowej instrukcji użytkowania. I szybki, bo czas to dziś realny pieniądz.

Innowacyjnym rozwiązaniem jest system Comperia Agent – proponowany w ramach współpracy przez multiagencję Comperia Ubezpieczenia. Aplikacja posiada szereg zalet. Na pierwszym miejscu wymienić należy szybką kalkulację składki w 17 towarzystwach jednocześnie. Nie potrzeba kopiować i wielokrotnie przepisywać danych, aby policzyć kilkanaście ofert dla niecierpliwiącego się klienta. Z utworzonej kalkulacji można od razu wystawić polisę z pominięciem dodatkowych logowań na innych systemach. Taki proces trwa zaledwie kilka minut. Jednocześnie wylicza oferty z PZU, Warty, HDI, Allianz, AXA, LINK4, ERGO Hestii, MTU, Compensy, InterRisk, Generali, Proamy, Uniqa itd. w różnych wariantach, według podanych przez użytkownika kryteriów. Podczas jednego wyliczenia klient otrzymuje gotowe kilkanaście lub kilkadziesiąt – jak w przypadku autocasco – ofert. System pokazuje także ceny polis odnowieniowych, co nie jest standardem w tego typu rozwiązaniach. Jest to system z integracją w kanale agencyjnym, a nie directowym, co z punktu widzenia agenta jest kluczowe. System obsługuje wszelkie zniżki typu „rentowny agent” itp.

Sprzedaż to tylko część zadań

Najważniejsze jest utrzymanie dobrej relacji z klientem. Czytelne kartoteki klientów, SMS-y, e-maile, planowanie zadań i kalendarz, dostępne w jednym miejscu, czynią system Comperia Agent pełnym i funkcjonalnym CRM-em. Specjalne pole na własne notatki o kliencie pozwoli pamiętać nawet o jego zwierzaku domowym. Aplikacja wyposażona jest przy tym w zabezpieczenie danych zgodne z obecnymi wymogami RODO. Prawdopodobnie analiza potrzeb klienta w przypadku OC ppm ograniczona zostanie do kryterium cenowego, tak więc automatycznie i każdorazowo odkładająca się archiwalnie kalkulacja z wielu towarzystw stanowić będzie dowód na przeprowadzenie badania potrzeb, podczas ewentualnego procesu kontrolnego.

System zapewnia dostępność „pod ręką” zawsze aktualnych ogólnych warunków i kart produktów, eliminuje ryzyko popełnienia błędu przy naliczaniu zniżek za przebieg ubezpieczenia i dodatkowych rabatów podczas kalkulacji. Wyliczenie w łatwy sposób można modyfikować pod względem zakresów ochrony ubezpieczeniowej, w każdej chwili na życzenie klienta dodając dodatkowe produkty. Program jest intuicyjny i nie nastręcza problemów z obsługą.


Mnogość systemów nie ułatwia zadania

Dzisiaj każdy proponuje jakieś narzędzie. I właśnie dlatego ten, który powiąże  wszystkie funkcje w całość, tak bardzo ułatwi pracę.

Agent pracujący na jednym systemie oszczędza swój czas, czas klienta i nierzadko także jego pieniądze. Nie można nie docenić znaczenia tego faktu – po pierwsze – w świetle czekających nas zmian, po drugie – w budowaniu relacji z klientem. Rzetelnie obsłużony klient chętniej wróci, nie tylko po kolejną szybką kalkulację ubezpieczenia.

Katarzyna Barszcz-Mrozicka
regionalny kierownik ds. rozwoju sieci sprzedaży
Comperia Ubezpieczenia


Chcesz wiedzieć więcej? Poznaj nasz Program współpracy multiagencyjnej.
Zapraszam po szczegółowe informacje:
Daniel Palak, prokurent Comperia Ubezpieczenia,
dpalak@comperia.pl tel. 609 008 658.

 

Prudential: Sławomir Bełz dyrektorem sprzedaży agencyjnej

Sławomir Bełz został dyrektorem sprzedaży agencyjnej Prudential w Polsce. Swoje obowiązki pełni od 11 czerwca. Robert Zagata, dotychczasowy...


czytaj dalej

Friss: Krzysztof Jabłoński pokieruje rozwojem biznesu w regionie CEE

Z początkiem maja Krzysztof Jabłoński dołączył do zespołu Friss – globalnego dostawcy rozwiązań informatycznych w zakresie oprogramowania do...


czytaj dalej

Mundial w Rosji: Terroryzm i chuligaństwo odczuwalne w cenach polis

Ryzyko ataków terrorystycznych i szkód spowodowanych wybrykami chuligańskimi wywindowało w górę składki dla firm i zawodników za ubezpieczenie...


czytaj dalej

Aon Inpoint: Kto płaci najwięcej składek

Z cyklu raportów o globalnym rynku komercyjnych ubezpieczeń majątkowych i wypadkowych, opracowanych przez zespół analityczny Aon Inpoint, wynika,...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Rentowność w „komunikacji” nadal rośnie

Opublikowany przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF) raport podsumowujący wyniki finansowe rynku ubezpieczeń w pierwszym kwartale tego roku...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: PZU uruchomił serwis dla agentów

PZU uruchomił agentpzu.pl – pierwszą na rynku platformę internetową skierowaną do obecnych i przyszłych agentów ubezpieczeniowych. Można na niej...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook