Wróg czy przyjaciel współczesnego multiagenta?
poniedziałek, 26 marca 2018 09:10

Ogólna teoria systemów dotyczy obiektów, które można uważać za inteligentne. Tyle teoria, a praktyka? Ileż to razy multiagent staje przed wyzwaniem obsługi systemu sprzedażowego, z palącym poczuciem, że ktoś tu nawalił.
Poruszanie się po niektórych systemach nasuwa na myśl mozolną wspinaczkę z ciężkim bagażem. W przypadku niektórych rozwiązań wyraźnie odczuwa się, że ich twórca na pewno nie miał nic wspólnego ze sprzedażą ubezpieczeń, a narzędzie nie jest takie inteligentne, jak obiecywano.

Dobry system, czyli jaki?

Intuicyjny przede wszystkim. Bezpieczny – tak, aby jego użytkownik nie musiał się zastanawiać, co może kliknąć, a czego absolutnie nie powinien dotykać. Przewidywalny i konsekwentny, ścieżka sprzedaży jednego produktu powinna być analogiczna przy innym produkcie. Czytelny i zrozumiały, żeby użytkownik wiedział, do czego doprowadzi go rozpoczęte działanie. Niebudzący wątpliwości pod względem nazewnictwa, niewymagający 150-stronicowej instrukcji użytkowania. I szybki, bo czas to dziś realny pieniądz.

Innowacyjnym rozwiązaniem jest system Comperia Agent – proponowany w ramach współpracy przez multiagencję Comperia Ubezpieczenia. Aplikacja posiada szereg zalet. Na pierwszym miejscu wymienić należy szybką kalkulację składki w 17 towarzystwach jednocześnie. Nie potrzeba kopiować i wielokrotnie przepisywać danych, aby policzyć kilkanaście ofert dla niecierpliwiącego się klienta. Z utworzonej kalkulacji można od razu wystawić polisę z pominięciem dodatkowych logowań na innych systemach. Taki proces trwa zaledwie kilka minut. Jednocześnie wylicza oferty z PZU, Warty, HDI, Allianz, AXA, LINK4, ERGO Hestii, MTU, Compensy, InterRisk, Generali, Proamy, Uniqa itd. w różnych wariantach, według podanych przez użytkownika kryteriów. Podczas jednego wyliczenia klient otrzymuje gotowe kilkanaście lub kilkadziesiąt – jak w przypadku autocasco – ofert. System pokazuje także ceny polis odnowieniowych, co nie jest standardem w tego typu rozwiązaniach. Jest to system z integracją w kanale agencyjnym, a nie directowym, co z punktu widzenia agenta jest kluczowe. System obsługuje wszelkie zniżki typu „rentowny agent” itp.

Sprzedaż to tylko część zadań

Najważniejsze jest utrzymanie dobrej relacji z klientem. Czytelne kartoteki klientów, SMS-y, e-maile, planowanie zadań i kalendarz, dostępne w jednym miejscu, czynią system Comperia Agent pełnym i funkcjonalnym CRM-em. Specjalne pole na własne notatki o kliencie pozwoli pamiętać nawet o jego zwierzaku domowym. Aplikacja wyposażona jest przy tym w zabezpieczenie danych zgodne z obecnymi wymogami RODO. Prawdopodobnie analiza potrzeb klienta w przypadku OC ppm ograniczona zostanie do kryterium cenowego, tak więc automatycznie i każdorazowo odkładająca się archiwalnie kalkulacja z wielu towarzystw stanowić będzie dowód na przeprowadzenie badania potrzeb, podczas ewentualnego procesu kontrolnego.

System zapewnia dostępność „pod ręką” zawsze aktualnych ogólnych warunków i kart produktów, eliminuje ryzyko popełnienia błędu przy naliczaniu zniżek za przebieg ubezpieczenia i dodatkowych rabatów podczas kalkulacji. Wyliczenie w łatwy sposób można modyfikować pod względem zakresów ochrony ubezpieczeniowej, w każdej chwili na życzenie klienta dodając dodatkowe produkty. Program jest intuicyjny i nie nastręcza problemów z obsługą.


Mnogość systemów nie ułatwia zadania

Dzisiaj każdy proponuje jakieś narzędzie. I właśnie dlatego ten, który powiąże  wszystkie funkcje w całość, tak bardzo ułatwi pracę.

Agent pracujący na jednym systemie oszczędza swój czas, czas klienta i nierzadko także jego pieniądze. Nie można nie docenić znaczenia tego faktu – po pierwsze – w świetle czekających nas zmian, po drugie – w budowaniu relacji z klientem. Rzetelnie obsłużony klient chętniej wróci, nie tylko po kolejną szybką kalkulację ubezpieczenia.

Katarzyna Barszcz-Mrozicka
regionalny kierownik ds. rozwoju sieci sprzedaży
Comperia Ubezpieczenia


Chcesz wiedzieć więcej? Poznaj nasz Program współpracy multiagencyjnej.
Zapraszam po szczegółowe informacje:
Daniel Palak, prokurent Comperia Ubezpieczenia,
dpalak@comperia.pl tel. 609 008 658.

 

Pocztowe TUW: Stanisław Sokołowski nowym wiceprezesem

Z dniem 29 marca Stanisław Sokołowski został powołany na wiceprezesa zarządu Pocztowego Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych. Na tym stanowisku...


czytaj dalej

MetLife: Mirosław Kisyk za Łukasza Kalinowskiego na stanowisku prezesa

27 marca MetLife TUnŻiR poinformował, że Łukasz Kalinowski złożył rezygnację z pełnienia funkcji prezesa zarządu spółki i jednocześnie zakończył...


czytaj dalej

Najczęściej czytane

Aon Benfield: Dalszy wzrost kapitału alternatywnego

Kapitał alternatywny wzrósł w 2017 r. o 8 mld dol., do 89 mld dol. W 2018 r., po mocnym I kwartale, spodziewany jest jego dalszy wzrost – wynika z...


czytaj dalej

VIG: Oficjalny raport potwierdza poprawę kluczowych wskaźników

18 kwietnia Vienna Insurance Group (VIG) opublikowała raport roczny za rok finansowy 2017. Informacje zawarte w opracowaniu potwierdziły...


czytaj dalej

Rozmowy bez asekuracji: Broker gotowy na wszystko

17 kwietnia ukazał się kolejny odcinek „Rozmów bez asekuracji”. Gościem programu zatytułowanego „Broker gotowy na wszystko” był dyrektor Marcin...


czytaj dalej

Reso: Zbliża się start V edycji „Moich Małych Mistrzostw”

Już za kilka dni rozpocznie się piąta edycja „Moich Małych Mistrzostw” – cyklu pikników o charakterze sportowo-rekreacyjnym organizowanych przez...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy