Reklama

Wróg czy przyjaciel współczesnego multiagenta?
poniedziałek, 26 marca 2018 09:10

Ogólna teoria systemów dotyczy obiektów, które można uważać za inteligentne. Tyle teoria, a praktyka? Ileż to razy multiagent staje przed wyzwaniem obsługi systemu sprzedażowego, z palącym poczuciem, że ktoś tu nawalił.
Poruszanie się po niektórych systemach nasuwa na myśl mozolną wspinaczkę z ciężkim bagażem. W przypadku niektórych rozwiązań wyraźnie odczuwa się, że ich twórca na pewno nie miał nic wspólnego ze sprzedażą ubezpieczeń, a narzędzie nie jest takie inteligentne, jak obiecywano.

Dobry system, czyli jaki?

Intuicyjny przede wszystkim. Bezpieczny – tak, aby jego użytkownik nie musiał się zastanawiać, co może kliknąć, a czego absolutnie nie powinien dotykać. Przewidywalny i konsekwentny, ścieżka sprzedaży jednego produktu powinna być analogiczna przy innym produkcie. Czytelny i zrozumiały, żeby użytkownik wiedział, do czego doprowadzi go rozpoczęte działanie. Niebudzący wątpliwości pod względem nazewnictwa, niewymagający 150-stronicowej instrukcji użytkowania. I szybki, bo czas to dziś realny pieniądz.

Innowacyjnym rozwiązaniem jest system Comperia Agent – proponowany w ramach współpracy przez multiagencję Comperia Ubezpieczenia. Aplikacja posiada szereg zalet. Na pierwszym miejscu wymienić należy szybką kalkulację składki w 17 towarzystwach jednocześnie. Nie potrzeba kopiować i wielokrotnie przepisywać danych, aby policzyć kilkanaście ofert dla niecierpliwiącego się klienta. Z utworzonej kalkulacji można od razu wystawić polisę z pominięciem dodatkowych logowań na innych systemach. Taki proces trwa zaledwie kilka minut. Jednocześnie wylicza oferty z PZU, Warty, HDI, Allianz, AXA, LINK4, ERGO Hestii, MTU, Compensy, InterRisk, Generali, Proamy, Uniqa itd. w różnych wariantach, według podanych przez użytkownika kryteriów. Podczas jednego wyliczenia klient otrzymuje gotowe kilkanaście lub kilkadziesiąt – jak w przypadku autocasco – ofert. System pokazuje także ceny polis odnowieniowych, co nie jest standardem w tego typu rozwiązaniach. Jest to system z integracją w kanale agencyjnym, a nie directowym, co z punktu widzenia agenta jest kluczowe. System obsługuje wszelkie zniżki typu „rentowny agent” itp.

Sprzedaż to tylko część zadań

Najważniejsze jest utrzymanie dobrej relacji z klientem. Czytelne kartoteki klientów, SMS-y, e-maile, planowanie zadań i kalendarz, dostępne w jednym miejscu, czynią system Comperia Agent pełnym i funkcjonalnym CRM-em. Specjalne pole na własne notatki o kliencie pozwoli pamiętać nawet o jego zwierzaku domowym. Aplikacja wyposażona jest przy tym w zabezpieczenie danych zgodne z obecnymi wymogami RODO. Prawdopodobnie analiza potrzeb klienta w przypadku OC ppm ograniczona zostanie do kryterium cenowego, tak więc automatycznie i każdorazowo odkładająca się archiwalnie kalkulacja z wielu towarzystw stanowić będzie dowód na przeprowadzenie badania potrzeb, podczas ewentualnego procesu kontrolnego.

System zapewnia dostępność „pod ręką” zawsze aktualnych ogólnych warunków i kart produktów, eliminuje ryzyko popełnienia błędu przy naliczaniu zniżek za przebieg ubezpieczenia i dodatkowych rabatów podczas kalkulacji. Wyliczenie w łatwy sposób można modyfikować pod względem zakresów ochrony ubezpieczeniowej, w każdej chwili na życzenie klienta dodając dodatkowe produkty. Program jest intuicyjny i nie nastręcza problemów z obsługą.


Mnogość systemów nie ułatwia zadania

Dzisiaj każdy proponuje jakieś narzędzie. I właśnie dlatego ten, który powiąże  wszystkie funkcje w całość, tak bardzo ułatwi pracę.

Agent pracujący na jednym systemie oszczędza swój czas, czas klienta i nierzadko także jego pieniądze. Nie można nie docenić znaczenia tego faktu – po pierwsze – w świetle czekających nas zmian, po drugie – w budowaniu relacji z klientem. Rzetelnie obsłużony klient chętniej wróci, nie tylko po kolejną szybką kalkulację ubezpieczenia.

Katarzyna Barszcz-Mrozicka
regionalny kierownik ds. rozwoju sieci sprzedaży
Comperia Ubezpieczenia


Chcesz wiedzieć więcej? Poznaj nasz Program współpracy multiagencyjnej.
Zapraszam po szczegółowe informacje:
Daniel Palak, prokurent Comperia Ubezpieczenia,
dpalak@comperia.pl tel. 609 008 658.

 

Allianz: Grzegorz Krawiec w zarządzie, Krzysztof Szypuła odchodzi

W dniu 31 sierpnia br. planowana jest zmiana w zarządzie spółek ubezpieczeniowych TUiR Allianz Polska i TU Allianz Życie Polska S.A.

Na członka...


czytaj dalej

Personalia: Bartosz Grześkowiak wzmocni Grupę MAK

31 lipca Bartosz Grześkowiak, dyrektor zarządzający TUiR Warta, złożył rezygnację ze sprawowanej funkcji. Swoją karierę będzie kontynuować w...


czytaj dalej

Ubezpieczenia przemysłowe kłopotem Talanx

Grupa Talanx w I poł. 2018 r. kontynuowała dobrą passę rentowności, zarabiając w tym okresie już ponad połowę docelowego wyniku rocznego. Składka...


czytaj dalej

Marsh: Ceny ubezpieczeń dla firm rosną

Ceny ubezpieczeń dla podmiotów działalności gospodarczej wzrosły w II kw. 2018 r., który okazał się trzecim z rzędu kwartałem wzrostu cen tej...


czytaj dalej

Sztuczna inteligencja made in Poland

Krakowska spółka Inssue Technologies we współpracy z Fideltronik oraz Microsoft Polska realizuje pierwsze w Polsce rozwiązanie tworzące...


czytaj dalej

Podcast: Świat bez szkód

Gościem 28. odcinka podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez asekuracji” jest Radosław Bartosik z firmy Mentax, specjalizującej się likwidacji...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook