Reklama

Finanse: Program „Polska bezgotówkowa”
poniedziałek, 16 kwietnia 2018 08:39

Aż czterech spośród dziesięciu Polaków rezygnuje z zakupów, jeśli nie ma możliwości zapłaty za nie kartą lub telefonem – wynika z analiz PKO BP. Rosnąca popularność płatności bezgotówkowych wśród konsumentów nie zawsze idzie w parze z decyzją przedsiębiorców, by zakupić terminale płatnicze i umożliwić klientom tę formę dokonywania transakcji. Dlatego powstał Program „Polska Bezgotówkowa” kierowany do przedsiębiorców, którzy w ciągu ostatniego roku nie przyjmowali płatności kartami, a chcieliby zacząć.


- 56% Polaków, robiąc zakupy, preferuje płatności bezgotówkowe. Korzystanie z transakcji bezgotówkowych zwiększa konkurencyjność wśród przedsiębiorców i generuje dodatkowy zysk – podkreślił w rozmowie z PAP Łukasz Czech z Departamentu Klientów Małych i Średnich Przedsiębiorstw PKO BP. Właśnie dlatego od stycznia br. w Polsce działa Program Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego „Polska Bezgotówkowa”. To wspólna inicjatywa uczestników rynku usług płatniczych: wydawców kart, agentów rozliczeniowych oraz organizacji płatniczych Visa i Mastercard przy udziale Związku Banków Polskich oraz Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii. Podmioty te powołały Fundację Polska Bezgotówkowa, która realizuje program.

Inicjatywa jest skierowana do przedsiębiorców, którzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie przyjmowali płatności kartami płatniczymi, a także tych, którzy otwierają nowy biznes.

- Przedsiębiorcy, którzy skorzystają z programu, otrzymują dofinansowanie ze strony Fundacji, czyli  pokrycie kosztów terminala płatniczego do przyjmowania transakcji bezgotówkowych, a także miesięcznych kosztów najmu terminala płatniczego oraz obsługi transakcji bezgotówkowych – wyjaśnia Czech.

Witold Siekierzyński, rzecznik prasowy eService powiedział z kolei, że już teraz większość płatności kartami w sklepach to płatności zbliżeniowe. – Jest to wygodna forma, ponieważ klient nie musi obawiać się o bezpieczeństwo transakcji, a także, że zabraknie gotówki czy zostanie ona skradziona. Z kolei przedsiębiorca może być pewny, że te transakcje szybciej będą procesowane – zaznaczył.

- Korzystanie z transakcji bezgotówkowych to bezpieczeństwo prowadzonej działalności. Przedsiębiorcy nie muszą jeździć z gotówką po mieście, odprowadzać jej do banku, przyjmują po prostu transakcję w formie bezgotówkowej i następnego dnia otrzymują księgowanie na rachunku – dodaje Łukasz Czech.

- Nie wyobrażam sobie prowadzenia w tej chwili sklepu bez udostępnienia możliwości płatności kartą czy telefonem swoim klientom – mówi PAP Małgorzata Milewska, właścicielka marki z odzieżą dziecięcą „beWOW”, która przystąpiła do Programu. – Największa korzyść, jaką zauważyłam po wprowadzeniu możliwości płacenia kartą bądź telefonem, to wzrost sprzedaży – dodała. – Wprowadzenie płatności kartą i telefonem w moim sklepie przyciąga dużo większą liczbę klientów. Większość osób w tej chwili nie nosi przy sobie gotówki, a jeżeli nosi, są to niewielkie kwoty. W przypadku odzieży dziecięcej często są to zakupy spontaniczne, więc wtedy płatność kartą bardzo się przydaje – zaznaczyła.

Według ekspertów Fundacji Polska Bezgotówkowa w Polsce brakuje kilkuset tysięcy terminali płatniczych. Wskazuje na to zarówno porównanie liczby terminali do liczby kas fiskalnych, jak i porównanie nasycenia terminalami na rynku w Polsce i w innych krajach UE. Zgodnie z przyjętymi przez Fundację założeniami przedsiębiorcy mogą zgłaszać swój udział do programu w ciągu 3 lat, czyli do końca 2020 r.

Fundacja Polska Bezgotówkowa została powołana w lipcu 2017 r. w związku z porozumieniem zawartym przez Związek Banków Polskich, ówczesnego Ministerstwa Rozwoju, Visa oraz Mastercard.
(AM, źródło: Centrum Prasowe PAP)

 

TU Zdrowie: Sławomir Koszewski nowym członkiem zarządu

2 listopada rada nadzorcza TU Zdrowie powołała Sławomira Koszewskiego na stanowisko członka zarządu, odpowiedzialnego za Pion Ubezpieczeń.

...


czytaj dalej

Aegon TUnŻ: Andrzej Szufa zatwierdzony jako członek zarządu ds. ryzyka

30 października Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) zgodziła się, by Andrzej Szufa objął stanowisko członka zarządu Aegon TUnŻ odpowiedzialnego za...


czytaj dalej

Marsh&McLennan: Udziałowcy JLT zgodzili się na przejęcie

Marsh&McLennan Companies (MMC) ogłosił, że udziałowcy Jardine Lloyd Thompson Group (JLT) w przeważającej większości zaakceptowali umowę przejęcia...


czytaj dalej

AXA XL: Cyberpolisa dla małych i średnich firm

Slice Labs. Inc. i AXA XL wypuściły nową cyberpolisę, specjalnie zaprojektowaną dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Obsługiwane przez należącą...


czytaj dalej

Cyfryzacja w ubezpieczeniach – trendy, kierunki, bariery

Ponad 80% ubezpieczycieli uważa, że przyszłość na rynku należy do tych organizacji, które zainwestują w innowacje i cyfryzację – wynika z...


czytaj dalej

D.A.S.: Koszty odstraszają od sądownego dochodzenia swoich praw

Z badania D.A.S. „Problemy prawne Polaków 2018” wynika, że na przestrzeni ostatnich 5 lat blisko co piątemu badanemu zdarzyła się sytuacja, w...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook