Reklama

FinTech&InsurTech Digital Congress: Podsumowanie
czwartek, 17 maja 2018 08:43

W dniach 10-11 maja w Warszawie odbyła się IV edycja FinTech Digital Congress i III edycja InsurTech Digital Congress – wydarzenia poświeconego nowoczesnym rozwiązaniom technologicznym w branży ubezpieczeniowej i finansowej.

Kongres, w którym wzięło udział w sumie 700 uczestników, rozpoczęła część wspólna, po której nastąpił podział na dwie ścieżki tematyczne – dotyczącą ubezpieczeń i traktującą o finansach. Na inaugurację Kongresu głos zabrali przewodniczący Rad Programowych FinTech i InsurTech, Marcin Petrykowski i Witold Jaworski. Następnie Sonia Wędrychowicz-Horbatowska przekazała swoją specjalistyczną wiedzę o tym, jak dokonywać transformacji cyfrowej w finansach/sektorze finansowym. W debacie na temat regulacji prawnych wzięli udział eksperci, tacy jak Zbigniew Jagiełło, Anna Streżyńska i Marcin Obroniecki. Z kolei podczas paneli poruszono kwestie innowacyjności z perspektywy Polski i świata, pochylono się również nad tematem fintechów w erze mindfulness. Debatowano również na temat takich zagadnień, jak talent challenge, płatności, skuteczne modele biznesowe, telemedycyna, IoT i data analytics.

Wydarzeniem towarzyszącym kongresowi była Wielka Gala FinTech & InsurTech Night, podczas której przyznano nagrody w konkursie „FinTech & InsurTech Awards”*.

KOMENTARZ

Cyberimplant dla dinozaura

W lobby hotelu Westin, gdzie odbywał się InsurTech Digital Congress, krążył sobie dinozaur-maskotka, promujący jednego ze sponsorów. Wyższy o głowę od uczestników, toporny, niezgrabny, przetaczał się niemrawo między stoiskami i serwisem kawowym. Ot, typowy ubezpieczyciel, pomyślałam sobie. Na wiosennej edycji kongresu było ciekawie (ponoć w części bankowej jeszcze ciekawiej, sądząc po wybuchach śmiechu i owacjach dochodzących zza ściany, która dzieliła część insurtechową od fintechowej). Ubezpieczyciele wymieniają systemy, obwąchują drony i Internet Rzeczy, całkiem licznie obstawiają technologiczne konferencje, jednak spod tego technologicznego pudru prześwituje chropowata i łuskowata skóra dinozaura. Ubezpieczyciele chcą korzystać z najnowszych technologii tak długo, jak nie naruszy to ich modeli biznesowych, w swojej istocie niezmiennych od dziesięcioleci. Personalizacja – owszem, ale pod warunkiem, że nie dotknie produktów, które muszą przecież zostać takie same dla wszystkich. Na dłuższą metę cyfryzacja branży nie może polegać na cyberliftingu zmarszczek, musi sięgnąć znacznie głębiej, aż do istoty działalności ubezpieczeniowej. Towarzystwa muszą na nowo zredefiniować to, co chcą robić, a przede wszystkim dlaczego. Szczególnie brakuje tego „dlaczego” i to jest główna przyczyna, dla której tak trudno ubezpieczycielom nawiązać bardziej emocjonalną relację z klientami. Niektórym wciąż się wydaje, że w branży finansowej nie ma miejsca na emocje i lojalność, a wyłącznie na chłodną kalkulację. Badania, które zaprezentowała podczas InsurTech Digital Congress Alicja Cybulska z Havas, wskazują jasno, że po zniknięciu większości marek ubezpieczeniowych nikt by nie zapłakał, a większość nawet tego nie zauważyła.

Aleksandra E. Wysocka

Patronem medialnym wydarzenia zorganizowanego przez MMC Polska była „Gazeta Ubezpieczeniowa”. Fotorelacja z Kongresu zostanie opublikowana w „GU” nr 21 z datą 21 maja.


Więcej o evencie: http://fintechdigitalcongress.pl/

*Więcej o konkursie i jego laureatach:
http://www.gu.com.pl/...
(am)

 

Personalia: Bartosz Grześkowiak wzmocni Grupę MAK

31 lipca Bartosz Grześkowiak, dyrektor zarządzający TUiR Warta, złożył rezygnację ze sprawowanej funkcji. Swoją karierę będzie kontynuować w...


czytaj dalej

FRRF: Agnieszka Wachnicka nowym prezesem Fundacji

Od września Agnieszka Wachnicka obejmie funkcję prezesa Fundacji Rozwoju Rynku Finansowego (FRRF) – organizacji, której zadaniem jest dbałość o...


czytaj dalej

Aon: organiczny wzrost w rozwiązaniach reasekuracyjnych

Dział rozwiązań reasekuracyjnych Aon odnotował w II kw. 2018 r. organiczny wzrost obrotów o 8%.

Do wzrostu przyczyniło się przede wszystkim...


czytaj dalej

Lloyd’s: Podwójna rola rynku i regulatora

Lloyd’s of London dokonuje przeglądu wszystkich aspektów swojej działalności, w tym liczącej setki lat struktury, aby potwierdzić, że jest...


czytaj dalej

Lekarz w telefonie dostępny też za granicą

Wiedza Polaków na temat możliwości zapewnienia sobie ochrony medycznej na czas zagranicznego wyjazdu systematycznie rośnie. Pokazują to badania...


czytaj dalej

MetLife: Bezpieczne Dziecko Premium ze zniżką

Z myślą o zbliżającym się nowym roku szkolnym MetLife przygotowało specjalną ofertę promocyjną. Klienci, którzy między 9 sierpnia a 13 września...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook