Reklama

Australia: Klienci Allianz wprowadzeni w błąd
piątek, 21 września 2018 08:29

Australijski oddział niemieckiego ubezpieczyciela Allianz SE wprowadzał w błąd przy sprzedaży ubezpieczenia podróżnego, obiecując nieograniczoną ochronę medyczną w nagłych wypadkach w dowolnym miejscu, podczas gdy polisy miały ograniczenia, zarówno co do kosztów, jak i lokalizacji. Sprawę bada Komisja Królewska, która może zalecić śledztwo kryminalne i surowsze regulacje, a ostatnio wzięła pod lupę branżę ubezpieczeniową.

Okazuje się, że z oferty na stronie internetowej ubezpieczyciela wynikało, jakoby ochrona udzielana była bez jakichkolwiek ograniczeń, podczas gdy faktycznie limit dla tych polis wynosił 1000 dol. aus. i określone były wyłączenia co do lokalizacji. Dyrektor ds. dystrybucji detalicznej Allianz Michael Winter przyznał w trakcie przesłuchania przed komisją, że klienci dokonujący zakupu ubezpieczeń podróżnych przez portal internetowy ubezpieczyciela byli wprowadzeni w błąd.

Polisy były sprzedawane przez portal Allianz od grudnia 2015 r. i mimo że prawnicy ubezpieczyciela zgłaszali obawy co do rzetelności stwierdzeń zawartych w reklamach, zostały usunięte z oferty dopiero w 2018 r. Z dokumentów przedłożonych komisji wynika, że Allianz odrzucił sugestię swoich prawników, aby wydać 30 tys. dol. aus. na gruntowny przegląd całego portalu. W okresie od grudnia 2015 do czerwca 2018 r. Allianz sprzedał ponad 2 mln polis ubezpieczenia podróżnego, w tym ok. 10% w sprzedaży direct i jak przyznał przed komisją, nie skontaktował się jeszcze z klientami wprowadzonymi w błąd.

Branża ubezpieczeniowa w Australii jest regulowana luźno, nie występuje tam instytucja oficjalnego regulatora. W najbliższym czasie Komisja Królewska zbada, czy reżim samoregulacji powinien być kontynuowany.
(AC, źródło: Reuters)

 

TU Zdrowie: KNF zatwierdziła nominację Aleksandra Rody

12 lutego Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Aleksandra Rody na stanowisko prezesa zarządu TU Zdrowie.

...


czytaj dalej

KUKE: Marcin Jedliński nowym rzecznikiem prasowym

Od lutego Marcin Jedliński pracuje jako rzecznik prasowy i dyrektor Biura Komunikacji Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE) – podał...


czytaj dalej

Clyde & Co: Dostęp do innowacji motywem fuzji i przejęć

W globalnym sektorze ubezpieczeniowym w 2018 r. liczba fuzji i przejęć wzrosła o 9% wskutek starań ubezpieczycieli o uzyskanie większego dostępu...


czytaj dalej

Japonia: Rozważane obowiązkowe ubezpieczenie rowerzystów

Powołana przez rząd komisja ekspercka rozpoczęła dyskusję o tym, jaki charakter powinna mieć rekompensata za szkody związane z wypadkiem...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Jedno potknięcie nie zmienia całości obrazu

Przez ostatnich kilka lat sektor ubezpieczycieli solidnie zapracował na opinię skutecznego lobbysty parlamentarnego. I choć przebieg niedawnej...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Generali większościowym udziałowcem Bezpieczny.pl

Generali Polska nabyło 51% udziałów spółki Bezpieczny.pl – firmy technologicznej zajmującej się internetową sprzedażą ubezpieczeń, właściciela...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook