czwartek, 04 października 2018 08:45 |
Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (SOKiK) utrzymał decyzję o nałożeniu ponad 770 tys. zł kary finansowej na Tax Care za niedostateczne informowanie klientów o warunkach umowy i ryzyku związanym z zakupem polis z UFK.
Rozstrzygnięcie SOKiK jest pokłosiem decyzji prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) RGD-11/2015 z 21 grudnia 2015 roku. Zapadła ona w wyniku postępowania wszczętego w wyniku licznych skarg klientów „uefek” kierowanych zarówno do firmy jak i Urzędu. Konsumenci skarżyli się, że doradcy Tax Care, przedstawiając ofertę polis z UFK różnych ubezpieczycieli, nie informowali o faktycznych cechach produktu oraz o ryzyku związanym z inwestycją, eksponując jedynie korzyści. Wskutek tych działań skarżący nabyli produkty, które nie tylko nie spełniły ich oczekiwań, ale okazały się być zupełnie inne od przedstawianych w ofercie.
Po przeprowadzeniu postępowania UOKiK stwierdził, że Tax Care wprowadzało konsumentów w błąd co do rodzaju oferowanego produktu, okresu obowiązywania umowy, wysokości i częstotliwości opłacania składki, przyszłych zysków, ryzyka i opłat związanych z produktem. Urząd nakazał zaniechania stosowania tej praktyki i nałożył na przedsiębiorcę karę pieniężną w wysokości 770 990 zł. Firma odwołała się do sądu, a ten wyrokiem z 4 września 2018 r. (sygnatura akt XVII AmA 43/16) oddalił odwołanie w całości.
Firmie przysługuje apelacja od wyroku SOKiK do Sądu Apelacyjnego w Warszawie, a w razie podtrzymania rozstrzygnięcia przez SA – skarga kasacyjna do Sądu Najwyższego. Artur Makowiecki news@gu.com.pl
|