Reklama

Rynek ubezpieczeń: Generali kontynuuje cyfryzację procesu obsługi klienta
piątek, 07 grudnia 2018 10:09

Od 21 listopada klienci Generali mogą składać deklarację przystąpienia do ubezpieczenia grupowego w wersji elektronicznej. E-deklaracje są kolejnym z szeregu rozwiązań cyfrowych wprowadzonych przez ubezpieczyciela w tym roku dla usprawnienia procesu obsługi klienta.

- Wprowadzenie e-deklaracji jest działaniem przełomowym – znacząco skróci czas dołączenia do ubezpieczenia nowych pracowników, ale także ich rodzin. Możemy zapomnieć o drukowaniu dokumentu, podpisywaniu go i jeszcze na koniec dostarczaniu w wersji papierowej do Generali. Cieszymy się, że ten skomplikowany i czasochłonny proces zastąpiliśmy znacznie łatwiejszym i bardziej przyjaznym dla klientów grupowych – powiedział Rajmund Rusiecki, członek zarządu Generali Życie.

E-deklaracja jest funkcjonalnością Portalu dla Partnera Generali, która umożliwia administratorom umów grupowych ubezpieczeń na życie samodzielne wprowadzanie danych osób ubezpieczających się, nowych pracowników lub członków ich rodzin. Intuicyjny elektroniczny formularz, zawierający także formularz oceny medycznej, pozwala na szybkie złożenie deklaracji przystąpienia do umowy grupowej. Dane zapisywane są automatycznie i od razu dostępne dla ubezpieczyciela.

W pierwszym etapie wdrożenia e-deklaracje są udostępniane firmom, które zatrudniają powyżej 50 pracowników. Planowane jest jednak rozszerzenie usługi także na mniejsze podmioty.

To kolejny krok w procesie digitalizacji procesów sprzedażowych i obsługowych Generali. Wcześniej ubezpieczyciel wprowadził m.in. formularz online do zgłaszania roszczeń w ramach grupowego ubezpieczenia na życie. Dzięki temu rozwiązaniu klienci ubezpieczyciela lub ich bliscy w kilka minut mogą wypełnić zgłoszenie, a po 1 dniu uzyskują decyzję dotyczącą świadczenia. Z formularza online do zgłaszania szkód mogą skorzystać również posiadacze ubezpieczeń komunikacyjnych Generali i Proama. Wprowadzone za pośrednictwem strony internetowej dane automatycznie rejestrują się w systemie do obsługi szkód. W momencie otrzymania zgłoszenia zakład ubezpieczeń automatycznie wysyła osobie zgłaszającej szkodę sms-a z jej numerem, który następnie pozwala śledzić status zgłoszenia. Innym usprawnieniem procesu likwidacji szkód wprowadzonym w tym roku jest aplikacja HomeSmart. Narzędzie służy do samodzielnej likwidacji szkód majątkowych przez klientów. Aplikacja przyspiesza proces likwidacji szkód zalaniowych i nie wymaga wizyty rzeczoznawcy w miejscu powstania zniszczenia. Dzięki HomeSmart klienci (jeśli kwota wyliczona przez system ich satysfakcjonuje) otrzymują odszkodowanie w ciągu jednego dnia. Oprócz tego Generali w oparciu o technologię Robotics Process Automation (RPA) zautomatyzowało proces opłacania polis, obejmujący wolumen kilkuset tysięcy płatności miesięcznie. Obecnie przebiega on automatycznie, co oznacza, że po opłaceniu przez klienta składki ubezpieczeniowej następuje automatyczna wymiana danych między Generali a bankiem, a płatności zostają natychmiast zaczytane do systemów ubezpieczyciela, niezależnie od pory dnia (również w nocy).
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl

 

Personalia: Krzysztof Kudelski dołączył do Grupy MAK

Do zespołu MAK Investments (Grupa MAK) dołączył były prezes Warty Krzysztof Kudelski, który w strukturach brokera będzie odpowiedzialny za obszary...


czytaj dalej

UNIQA Polska: Jakub Machnik wiceprezesem ds. finansów i ryzyka

Rada nadzorcza zdecydowała o powierzeniu Jakubowi Machnikowi funkcji wiceprezesa zarządu spółek UNIQA Polska. Od 1 grudnia odpowiada on już nie...


czytaj dalej

Generali: Zarządzanie aktywami alternatywnymi

Włoska grupa Generali nabyła od Bank of America Merrill Lynch firmę zarządzania aktywami alternatywnymi CM Investment Solutions Limited (CMISL) z...


czytaj dalej

AIG: Dyrektor woli start-upa

Dyrektor ds. danych AIG, Leandro Dalle Mule, przeszedł do insurtechowego start-upa Planck Resolution na stanowisko generalnego menedżera na...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Warta zaoferuje PPK

Warta jest pierwszym ubezpieczycielem, który oficjalnie potwierdził, że zaoferuje Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK). Produkt przygotowany przez...


czytaj dalej

Open Life: Wzrost zysków, spadek sprzedaży

Spadek przypisu składki przy jednoczesnej poprawie wyniku technicznego i zysku netto – to najistotniejsze rezultaty uzyskane przez Open Life w...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook