Reklama

PE: Głosowanie w sprawie noweli dyrektywy komunikacyjnej
wtorek, 12 lutego 2019 09:38

Na najbliższej sesji Parlament Europejski zajmie się poprawkami do obecnej dyrektywy w sprawie ubezpieczeń komunikacyjnych. Chodzi m.in. o rekompensatę dla ofiar wypadków, w których ubezpieczyciel zbankrutował; minimalne sumy gwarancyjne, kontrole ubezpieczenia pojazdów przeprowadzone przez państwa członkowskie i uwzględnianie przebiegu ubezpieczenia przez nową firmę ubezpieczeniową.

W myśl nowych przepisów jeżeli ubezpieczyciel pojazdu odpowiedzialnego za wypadek jest niewypłacalny, osoby poszkodowane uzyskają pełną rekompensatę w państwie członkowskim ich miejsca zamieszkania. Rekompensata ma być przyznawana najpóźniej w ciągu sześciu miesięcy.

We wszystkich krajach Unii Europejskiej miałyby również obowiązywać takie same minimalne sumy gwarancyjne. W przypadku obrażeń ciała ofiarom przysługiwać będzie ubezpieczenie w wysokości co najmniej 6 mln euro na wypadek (niezależnie od liczby ofiar) lub 1,2 mln euro na ofiarę. Państwa członkowskie będą mogły ustalać wyższe kwoty.

Ubezpieczyciele będą musieli traktować oświadczenia o przebiegu ubezpieczenia wydane przez ubezpieczyciela z innego państwa członkowskiego na równi z tymi wydanymi w ich kraju. Powinno to zagwarantować obywatelom nabywającym ubezpieczenie za granicą możliwość skorzystania z bardziej konkurencyjnych składek ubezpieczeniowych na tych samych zasadach co klienci krajowi.

Instytucje unijne chcą też walczyć z kierowcami, którzy nie wykupują polisy OC. Jak podkreślają, nieubezpieczona jazda to rosnący problem, który kosztuje miliony euro i zwiększa składki płacone przez uczciwych konsumentów.

„Propozycja Parlamentu pozwoliłaby krajom UE na prowadzenie systematycznych transgranicznych kontroli ubezpieczeń za pomocą dyskretnych technologii, takich jak rozpoznawanie tablic rejestracyjnych, oraz na nakładanie kar” – czytamy w komunikacie PE.

Nad propozycją poprawy obecnej dyrektywy w sprawie ubezpieczeń komunikacyjnych europosłowie zagłosują w najbliższą środę. Zanim nowe przepisy będą mogły wejść w życie, posłowie do PE będą musieli negocjować je jeszcze z Radą.

Według danych PE w 2017 roku ponad 25 tys. osób zginęło w wypadkach drogowych; 135 tys. zostało poważnie rannych. Większość ofiar to dzieci, piesi, rowerzyści i osoby starsze.
(AM, źródło: Kurier PAP)

 

Supra Brokers: Rafał Holanowski przestał pełnić funkcję prezesa

Firma brokerska Supra Brokers poinformowała, że wraz z wkroczeniem w nowy etap rozwoju, którego kierunek wyznacza ekspansja na nowe rynki i nowe...


czytaj dalej

Signal Iduna: Krzysztof Konstanciuk szefem Biura Sprzedaży Korporacyjnej

4 listopada Krzysztof Konstanciuk objął stanowisko Managera Sprzedaży Korporacyjnej Signal Iduna Polska. W ramach swoich obowiązków będzie...


czytaj dalej

Swiss Re: Telematyka dla bezpieczeństwa na drogach

Swiss Re i Pioneer Corp., firma z Tokio specjalizująca się w elektronice samochodowej, opracowały wspólnie rozwiązanie telematyczne zapewniające...


czytaj dalej

Beazley: Ataki dla okupu na systemy IT

Ataków z użyciem oprogramowania szantażującego w III kwartale tego roku było o 37% więcej w stosunku do II kwartału. Cyberprzestępcy biorą za cel...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Początek końca OFE

Projekt przepisów dotyczących istotnych zmian w polskim systemie emerytalnym, akceptacja przepisów dotyczących trzeciego zastępcy szefa nadzoru i...


czytaj dalej

Vfconferences: Prawne aspekty sprzedaży ubezpieczeń

12 grudnia w Warszawie odbędzie się II śniadanie biznesowe dla zakładów ubezpieczeń  zatytułowane „Prawne aspekty sprzedaży ubezpieczeń”. Patronem...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook