Reklama

Rynek ubezpieczeń: PZU nie będzie aktualizować obecnej strategii
czwartek, 14 marca 2019 09:40

Grupa PZU nie zamierza aktualizować swojej strategii do 2020 roku. Ubezpieczyciel liczy też na wysoki udział w rynku Pracowniczych Planów Kapitałowych.

Paweł Surówka, prezes PZU SA, stwierdził, że zakład nie zamierza aktualizować celów strategicznych do 2020 roku, a bardziej myśli o strategii w kontekście 2025 r. – Podtrzymujemy, że realizacja celów na 2020 r. pozostaje niesłychanie ambitnym planem. Mamy bardzo trudne rynki finansowe, wynik inwestycyjny jest rzeczą niełatwą. Głosowanie w Wielkiej Brytanii też ma wpływ na rynki. Mamy też, oczywiście, konkurencję na rynku rodzimym. Wszystkie te elementy staramy się nadrabiać jeszcze większą dyscypliną kosztową i wymyślaniem lepszych produktów – powiedział podczas konferencji prasowej.

Prezes stwierdził też, że dla PZU Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK) są produktem strategicznym. – Nasz udział w rynku PPK powinien być co najmniej taki, jak w rynku, może nawet wyższy – powiedział Paweł Surówka. Myślimy o tym, w jaki sposób zmaksymalizować naszą siłę rażenia, biorąc pod uwagę, że jest to produkt bardzo zróżnicowany – od mniejszych do bardzo dużych firm. Mamy wszelkie argumenty, by wykorzystać różnorodność całej grupy PZU i wszystkie kanały oraz siłę banków, ich dostępu do decydentów w firmach – dodał.

Prezes PZU Życie Roman Pałac zapowiedział, że PZU przedstawi pełną ofertę PPK  w drugim kwartale – podał stooq.pl za ISBNews. Zadeklarował też, że celem PZU Zdrowie jest przekroczenie 1 mld zł przychodów w 2020 r. – Myślę, że potrzebujemy tych dwóch lat, by ten cel osiągnąć – dodał, zapytany o możliwość osiągnięcia celu 1 mld przychodów już w 2019 r.

W skonsolidowanym raporcie za 2018 rok PZU podał, że na koniec ub.r. PZU Zdrowie współpracowało już z ponad 2100 placówkami w ponad 500 miastach w Polsce. Firma zanotowała wzrost aktywnych umów o 53% r/r, których liczba na koniec 2018 roku wyniosła 2,3 mln szt. Przełożyło się to na wzrost przychodów o 26% r/r, do 575 mln zł, przy jednoczesnym wzroście marży EBITDA o 0,6 p.p. do 8,8%.
Cel na 2020 rok to 12%.

- Jesteśmy na najlepszej drodze, by osiągnąć cel przychodowy i marżowy, zawarte w naszej strategii. Ale chcemy jednocześnie, by wszystko, co jest pod logo PZU, miało określony standard – powiedział Paweł Surówka.

Z kolei CFO Grupy PZU Tomasz Kulik poinformował, że synergie kosztowe zakładu ze współpracy z bankami z grupy wyniosły 10 mln zł w IV kwartale, a po 2018 roku sięgnęły 40 mln zł. – Jesteśmy prawie w połowie drogi po roku od rozpoczęcia programu synergii kosztowych – powiedział.

Realizacja synergii w obszarach zakupów, IT i nieruchomości ma przynieść do 2020 r. redukcję kosztów o 100 mln zł.

Jak podkreślił, współpraca PZU z bankami z grupy nabiera większego tempa.

- Cieszy rosnąca liczba klientów, która nabywa nasze produkty – życiowe, ochronne i majątkowe, które towarzyszą produktom bankowym, ale są też sprzedawane w ramach sieci sprzedaży banków – bez połączenia z produktami bankowymi. W naszych oddziałach zaczynamy też oferować produkty bankowe. Ta relacja działa i jest obustronna – wskazał Tomasz Kulik.

Paweł Surówka zdradził ponadto, że przy bardzo dobrych wynikach, jakie PZU wypracował w 2018 roku, będzie w stanie zaproponować odpowiednio wyższą dywidendę r/r z zysku za 2018 rok.

Więcej:
https://stooq.pl/...
https://stooq.pl/...
https://stooq.pl/...
https://stooq.pl/...
https://stooq.pl/...
(AM, źródło: stooq.pl, ISBNews, gu.com.pl)

 

Aviva PTE: Maciej Karasiński nowym prezesem

Maciej Karasiński od kwietnia obejmie funkcję prezesa Aviva PTE. Jego nominacja jest efektem złożenia rezygnacji (ze skutkiem od końca marca)...


czytaj dalej

Gothaer TU: Marek Gołębiewski nowym członkiem zarządu

11 marca rada nadzorcza Gothaer TU zdecydowała o przedłużeniu kadencji dotychczasowego zarządu spółki na kolejnych pięć lat i poszerzeniu jego...


czytaj dalej

Luksemburg stanie się przystanią dla 50 firm po brexicie

Około 50 firm zarządzania aktywami, ubezpieczycieli i innych firm finansowych wybrało Wielkie Księstwo Luksemburg na swoją siedzibę w Unii...


czytaj dalej

Brexit: Ubezpieczyciele przygotowani na każdy scenariusz

Podczas gdy w parlamencie brytyjskim trwa spór o sposób wyjścia z sytuacji, agencja ratingowa AM Best uważa, że ubezpieczyciele z siedzibą w...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: „Komunikacja” na bardzo dużym plusie

Mimo wyraźnej obniżki tempa wzrostu przypisu składki w OC posiadaczy pojazdów lądowych, rentowność techniczna w segmencie komunikacyjnym uległa...


czytaj dalej

Warta: Testy sztucznej inteligencji przy przyjmowaniu zgłoszeń szkód

Warta rozpoczęła testy z klientami dotyczące przyjęcia szkód przy pomocy sztucznej inteligencji. Celem wdrożenia nowego rozwiązania jest między...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook