Reklama

UNIQA: Zyskowny rok
piątek, 22 marca 2019 09:50

2018 był udanym rokiem dla UNIQA w Polsce. Grupa uzyskała wysoki wynik finansowy, a jej spółka majątkowa ponad sześciokrotnie poprawiła swój wynik techniczny.

Spółki ubezpieczeniowe UNIQA w Polsce wypracowały 47,49 mln zł zysku netto (wg MSR) w 2018 r. Był to rezultat o 4,63 mln zł wyższy od uzyskanego w 2017 r. (42,86 mln zł). Łączny przypis składki brutto obu spółek ubezpieczeniowych uplasował się na poziomie 1318,16 mln zł, wobec 1865,58 mln zł w roku poprzednim. Spadek o blisko 550 mln zł r/r był konsekwencją zamierzonego wycofania się firmy ze sprzedaży produktów ze składką jednorazową.

Biznes majątkowy

UNIQA TU zebrało 1200,68 mln zł – o prawie 80 mln zł więcej niż przed rokiem (1120,69 mln zł). Najszybciej rosła sprzedaż w ubezpieczeniach skierowanych do sektora mieszkalnictwa. Przypis składki w segmencie UNIQA dla Mieszkalnictwa zwiększył się o 10%, do 250 mln zł.

- Z roku na rok wzmacniamy pozycję lidera rynku w sektorze mieszkalnictwa  – powiedział Adam Łoziak, wiceprezes ds. sprzedaży UNIQA Polska.

Największą część rocznej sprzedaży – 545 mln zł – oraz 9% wzrost odnotowano w ubezpieczeniach dla dużego biznesu (UNIQA dla Biznesu).

- O ponad 30% zwiększyła się nasza skuteczność w przetargach. Mocną pozycję utrzymujemy także w gwarancjach – dodał Adam Łoziak.  

Łączna wartość ubezpieczenia mienia w UNIQA wyniosła 126 mld zł. Najwyższa suma ubezpieczenia mienia na pojedynczej polisie to z kolei 2,5 mld zł. Zakład ubezpieczył także 126,8 tys. pojazdów flotowych.  

- W segmencie UNIQA dla Biznesu testowaliśmy także nowe narzędzie do ofertowania, sprzedaży i obsługi ubezpieczeń grupowych na życie, które już wkrótce zostanie wdrożone – zaznaczył Adam Łoziak.

Zysk netto UNIQA TU wzrósł z 31,16 mln zł w 2017 r. do 35,72 mln zł. Bardzo mocny skok zanotowała rentowność techniczna ubezpieczyciela. Na dzień 31 grudnia 2018 roku wynik techniczny zakłady uplasował się na poziomie 38,79 mln zł. To ponad sześciokrotnie więcej niż rok wcześniej (6,13 mln zł). Przez 12 miesięcy ub.r. towarzystwo wypłaciło brutto 706,24 mln zł odszkodowań i świadczeń – o blisko 15 mln zł więcej niż w roku poprzednim.


Biznes życiowy

Przypis składki brutto UNIQA TUnŻ uplasował się na poziomie 117,49 mln zł. To ponad sześciokrotnie mniej niż w 2017 roku. Tak mocny spadek jest efektem realizowanej już od kilku lat polityki wycofania się z oferowania produktów na życie ze składką jednorazową. Ten spadek najlepiej obrazują wyniki sprzedaży w grupie 3, czyli polis z UFK. UNIQA zebrała z tych produktów 6,4 mln zł – blisko stukrotnie mniej niż w roku poprzednim (622,46 mln zł). Zakład zaznacza, że po wyłączeniu przypisu życiowych ubezpieczeń ze składką jednorazową sprzedaż wzrosła o 0,3% r/r.

Spadkowi sprzedaży towarzyszył za to mocny wzrost zysków. Wynik finansowy UNIQA TUnŻ sięgnął 6,62 mln zł – ponad dwuipółkrotnie więcej niż w roku poprzednim (2,36 mln zł). Wynik techniczny zwiększył się z 5,9 mln zł w 2017 r. do 8,58 mln zł. Przez 12 miesięcy ubiegłego roku towarzystwo wypłaciło brutto 443,96 mln zł odszkodowań i świadczeń.

Warto dodać, że w 2018 r. UNIQA rozwijała sprzedaż za pośrednictwem kalkulatorów na stronie internetowej. Była ona o 50% wyższa m.in. dzięki sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych przez internet.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl

 

TFI PZU: Nowy zarząd

18 kwietnia rada nadzorcza Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych PZU dokonała szeregu zmian w zarządzie spółki.

Do zarządu TFI PZU powołany został...


czytaj dalej

Generali: Adam Malinowski odszedł ze stanowiska wiceprezesa

Adam Malinowski nie jest już wiceprezesem Generali. 12 kwietnia złożył rezygnację z zajmowanej funkcji. Do czasu mianowania następcy jego...


czytaj dalej

Generali: Dyrektor cyfryzacji powołany

Na stanowisko dyrektora ds. cyfrowych Generali został powołany Steven Zuanella. Jest on odpowiedzialny za przeprowadzenie transformacji cyfrowej,...


czytaj dalej

AXA: 10 mln euro na odbudowę Notre-Dame

AXA Group, która ma długą tradycję filantropijnego wsparcia dla ochrony francuskiego dziedzictwa kulturowego, zadeklarowała, że przyczyni się do...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Ruszyła masowa sprzedaż PZU GO

PZU GO, beacon połączony z mobilną aplikacją telematyczną, będący sztandarowym projektem ubezpieczyciela stworzonym przez jego ekspertów, trafił...


czytaj dalej

VIG Polska: Biznes majątkowy filarem wyników grupy

Wskaźnik wzrostu działalności majątkowej Vienna Insurance Group (VIG) w Polsce w 2018 roku był ponad dwuipółkrotnie wyższy niż całego rynku...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook