Reklama

Rynek ubezpieczeń: Coraz więcej cyfrowych możliwości
środa, 08 maja 2019 08:40

Rosnąca liczba klientów przenoszących decyzje zakupowe do sieci internetowej jest wyzwaniem dla ubezpieczycieli – zauważa „Rzeczpospolita”.

Gazeta wskazuje, że mimo wysiłków cyfryzacyjnych towarzystw udział sprzedaży direct jest szacowany na 7-10%. Mimo to ubezpieczyciele nie składają broni. Bartosz Słupski, dyrektor Departamentu Sprzedaży – Kanały Alternatywne UNIQA, zauważa, że od dwóch lat wiele towarzystw wprowadza narzędzia umożliwiające szybki i intuicyjny zakup ubezpieczenia przez internet. W ten sposób dystrybuowane są proste polisy: OC, AC, ubezpieczenia mieszkaniowe czy turystyczne. Wykorzystywane są też technologie mobilne, jak np.  skanowanie za pomocą telefonu kodu Aztec z dowodu rejestracyjnego, dostępne m.in. w Avivie. Jakub Tetlak, digital sales manager Avivy, zdradza, że po niecałym miesiącu od uruchomienia nowego procesu zakupu ubezpieczenia komunikacyjnego umożliwiającego łatwe przechodzenie między tradycyjnym procesem desktopowym a procesem mobilnym ruch z urządzeń mobilnych osiągnął udział 40%. Zakłady udostępniają też narzędzia pozwalające na dokonanie zdalnych oględzin po szkodzie oraz ich samodzielną likwidację. Rafał Mosionek, wiceprezes Compensa TU, podkreśla, że od uruchomienia w 2018 r. specjalnej aplikacji 30% wszystkich zgłoszeń trafia do jego firmy za pośrednictwem kanału online. Sieciowe narzędzia ubezpieczycieli dają też inne możliwości. Piotr Kozicki z biura komunikacji korporacyjnej PZU SA wskazuje, że na moje.pzu.pl można zgłosić szkodę oraz sprawdzić jej status, kupić jednostki w funduszach inwestycyjnych czy umówić wizytę lekarską w ramach opieki medycznej oraz skorzystać z tzw. symptom checkera, który pozwala na diagnozę stanu zdrowia. Dawid Korszeń, rzecznik prasowy Warty, zaznacza jednak, że sprzedaż ubezpieczeń poprzez agentów jest nadal najskuteczniejszym sposobem dotarcia do klienta.

Więcej:
„Rzeczpospolita” z 7 maja, Natalia Skwierawska „Ubezpieczyciele inwestują w sprzedaż direct. Zyski jednak idą od agentów”:
https://www.rp.pl/...
(AM, źródło: „Rzeczpospolita”)

 

Generali Investments TFI: Grzegorz Piwowar nowym prezesem

Rada nadzorcza Generali Investments TFI powołała Grzegorza Piwowara na stanowisko prezesa zarządu. Objął on tę funkcję z dniem 16 września....


czytaj dalej

Grupa PZU: Arkadiusz Bruliński dołączył do biura komunikacji korporacyjnej

Zespół komunikacji Grupy PZU został wzmocniony przez Arkadiusza Brulińskiego. Od połowy września kieruje on zespołem PR i nowych mediów. Będzie...


czytaj dalej

Hyperion: Howden Broking Group i RKH Specialty połączą się w jeden podmiot

Hyperion połączy Howden Broking Group (HGB) i RKH Speciality (RKH) pod wspólną marką Howden. Brokerską grupą zarządzać będzie José Manuel...


czytaj dalej

Generali: Docenienie zaangażowania w zrównoważony rozwój

Generali zostało potwierdzone w indeksie Dow Jones Sustainability World Index (DJSI) drugi rok z rzędu. Ponadto po raz pierwszy firma została...


czytaj dalej

UFG: Nowy trend w wypłatach

W 2018 roku łączne wypłaty Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego (UFG) za nieubezpieczonych i nieznanych sprawców wyniosły ponad 97 mln zł, o...


czytaj dalej

KNF: Jacek Jastrzębski o odpowiedzialności zakładów za oferowane „uefki”

16 września w siedzibie Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF) odbyło się spotkanie przewodniczącego KNF, przedstawicieli Pionu Nadzoru...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook