Reklama

Nationale-Nederlanden jeszcze przyjaźniejsze brokerom
wtorek, 04 czerwca 2019 08:56

Rozmowa z Ewą Dąbrowską, dyrektorem Pionu Klienta Korporacyjnego w Nationale-Nederlanden

Aleksandra E. Wysocka: – Od kwietnia 2019 r. kieruje Pani Pionem Klienta Korporacyjnego w Nationale-Nederlanden. Nie żałuje Pani, że nie jest już brokerem?
Ewa Dąbrowska:
– Współpraca z AON Polska była dla mnie bardzo cennym czasem, w którym mogłam poznać rynek ubezpieczeniowy z innej strony. Teraz o wiele lepiej rozumiem potrzeby i oczekiwania brokerów. Zamierzam tę wiedzę wykorzystać, żeby współpraca brokerów z Nationale-Nederlanden była jeszcze bardziej komfortowa niż dotychczas. Takiego zrozumienia na linii ubezpieczyciel–broker czasem brakuje. Umiejętność postawienia się w sytuacji drugiej strony pozwala na większą elastyczność i wspólne poszukiwanie optymalnych rozwiązań.

Wybieracie się z zespołem na Kongres Brokerów w Mikołajkach?
– Naturalnie! Będzie mocna reprezentacja Nationale-Nederlanden, razem 11 osób włącznie ze mną i Kingą Łysikowską, która odpowiada bezpośrednio za zespół współpracujący z brokerami. W tym roku postawiliśmy na wzmacnianie relacji. Kongres jest doskonałą okazją do rozmów z brokerami, ale też nie jedyną. Za nami wiosenna edycja Akademii Brokerskiej Nationale-Nederlanden, która miała rekordową liczbę uczestników. Tematami, które dla nas są teraz wyjątkowo istotne, są pracownicze plany kapitałowe, ale także ubezpieczenia grupowe, w których od lat się specjalizujemy i które cały czas udoskonalamy.

Jakie macie plany na najbliższe miesiące w odniesieniu do klientów korporacyjnych?
– Celem numer 1 jest usprawnienie administracyjnej i operacyjnej obsługi programów ubezpieczeniowych. Kończymy pracę nad narzędziem informatycznym, które z jednej strony będzie pomocne dla osób zarządzających ubezpieczeniem grupowym po stronie pracodawcy, a z drugiej pozwoli nam szybciej komunikować się z brokerami i odpowiadać na ich zapytania. Czas ma bardzo istotne znacznie. Nowa platforma online będzie dostępna od początku 2020 r. i to przeniesie współpracę z Nationale-Nederlanden na zupełnie nowy poziom. Technologia jest bardzo ważna, ale to też nie jest wszystko. Ważni są również kompetentni ludzie. Wzmocniliśmy nasz zespół, który na bieżąco kontaktuje się z brokerami, zarówno w kwestiach produktowych, jak i obsługowych.

A co się zmieni w ofercie produktowej?
– Rewolucji nie planujemy. Bardzo dobrym odbiorem po stronie brokerów i pracodawców cieszą się komponenty powiązane ze zdrowiem, które mogą być częścią ubezpieczenia grupowego na życie. Szczególnie popularne jest ubezpieczenie rakowe, dzięki któremu w przypadku zachorowania na nowotwór, ubezpieczony otrzymuje nie tylko sumę ubezpieczenia, ale również pomoc w diagnostyce oraz szpital z leczeniem powypadkowym. Brokerzy doceniają różnorodność i elastyczność naszych programów grupowych oraz fakt, że marka Nationale-Nederlanden jest rozpoznawalna wśród pracodawców.

Widać ostatnio medialnie dużą aktywność Nationale-Nederlanden w obszarze pracowniczych planów kapitałowych.
– Rzeczywiście, jesteśmy bardzo zaangażowani w ten temat. Poruszamy go również od wielu miesięcy na spotkaniach z brokerami w całej Polsce. Oferujemy istotne wsparcie edukacyjne i wdrożeniowe dla pracodawców. Ważna jest też technologia, dlatego postawiliśmy na rozwiązanie zintegrowane z najczęściej stosowanymi systemami kadrowo-płacowymi. Organizujemy też liczne szkolenia, w tym webinaria, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Nawet sami byliśmy zaskoczeni, gdy na szkolenia online dotyczące wdrożenia PPK w firmie, które przygotowaliśmy wspólnie z Inforem oraz dostawcami systemów kadrowo-płacowych, zapisało się łącznie prawie tysiąc osób. Dostajemy też dużo zapytań dotyczących PPK od brokerów. Początkowo niewielu pośredników się tym tematem interesowało, jednak gdy pracodawcy zaczęli sami dopytywać brokerów, to oni także bardziej się zaangażowali. Przygotowaliśmy szereg narzędzi, które wspierają pracodawców informacyjnie i obsługowo. Brokerzy nie chcą zostawić swoich klientów w trudnym położeniu, a przecież czasu do wdrożenia w największych firmach zostało bardzo niewiele. Jako Nationale-Nederlanden chcemy być w ścisłej czołówce dostawców ubezpieczeń pracowniczych. Traktujemy PPK jako element szerszego ekosystemu rozwiązań dla pracowników.

Czy planujecie jeszcze w tym roku jakieś specjalne eventy brokerskie?
– Z brokerami spotykamy się cały czas. Większy event planujemy na początku 2020 r., tuż po wdrożeniu nowego narzędzia informatycznego oraz odświeżeniu oferty produktowej. Zdajemy sobie sprawę, że nadchodząca jesień będzie dla brokerów bardzo pracochłonna i upłynie pod znakiem wdrożeń PPK. Tymczasem do zobaczenia w Mikołajkach na XXII Kongresie Brokerów!

Dziękuję za rozmowę.
Aleksandra E. Wysocka

 

Macif Życie: Mariusz Czajka członkiem zarządu ds. ryzyka

6 sierpnia Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Mariusza Czajki na stanowisko członka zarządu Macif Życie...


czytaj dalej

Ergo Hestia: Justyna Wajs zastąpiła Małgorzatę Makulską



Małgorzata Makulska
Justyna Wajs

Małgorzata Makulska, członek zarządu Ergo Hestii, po 27 latach zakończyła współpracę z ubezpieczycielem z powodów...


czytaj dalej

Najczęściej czytane

Marsh: Rośnie liczba roszczeń z polis W&I

Od 2016 r. widoczny jest wzrost liczby roszczeń zgłaszanych z tytułu ubezpieczeń oświadczeń i zapewnień (Warranty & Indemnity, W&I) w regionie...


czytaj dalej

Rosja: Przyspieszenie testów samochodów bez kierowcy

Yandex, rosyjski odpowiednik Google, poinformował, że rozważa rozszerzenie swojej floty samoprowadzących się samochodów do 1000 w ciągu...


czytaj dalej

UFG: Nowe przepisy nie spowodują podwyżki składek

14 sierpnia prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę z dnia 19 lipca 2019 r. o szczególnych uprawnieniach osób poszkodowanych w przypadku...


czytaj dalej

Rozmowy bez Asekuracji: Nic się nie stanie?

20 sierpnia ukazał się 80. odcinek „Rozmów bez Asekuracji”. Gościem podcastu był Marcin Tarczyński, analityk Polskiej Izby Ubezpieczeń.

Inspiracją...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook