Reklama

Generali: Ryzyko wycofania produktu plus innowacyjny assistance
środa, 19 czerwca 2019 08:47

Generali uzupełniło swoją ofertę o ubezpieczenie ryzyka wycofania produktu z rynku (CPI). Unikalnym uzupełnieniem tego produktu jest „assistance reputacyjny”, który pozwala ze wsparciem zewnętrznego partnera zarządzić kryzysem wizerunkowym. Produkt został przedstawiony brokerom podczas konferencji w Warszawie 18 czerwca 2019 r. W wydarzeniu wzięło udział kilkudziesięciu brokerów z całego kraju. W spotkaniu uczestniczył prezes Generali w Polsce Andrea Simoncelli, który powitał gości i podkreślił znaczenie ubezpieczeń korporacyjnych w strategii Generali.

- Branża spożywcza jest wyjątkowo narażona na kryzysy wizerunkowe, z czego nie wszyscy producenci żywności zdają sobie sprawę – skomentował Marcin Gołąb, zastępca dyrektora Działu Ubezpieczeń OC w Generali. – Tymczasem koszty reputacyjne, jeśli produkt okazuje się szkodliwy lub z innych przyczyn niezdatny do spożycia, mogą być równie duże, jak te związane z samą logistyką wycofania produktu z rynku.

O roli doradcy kryzysowego w ubezpieczeniu CPI mówił brokerom Nick Edwards z RQA Group, specjalista w obszarze bezpieczeństwa żywności, produktów konsumenckich, branży motoryzacyjnej i ubezpieczeniowej, który przedstawił również trendy dotyczące wystąpienia konieczności wycofania produktu z rynku w branży spożywczej, najczęstsze przyczyny oraz konkretne przykłady z różnych rynków.


O zastosowaniu assistance wizerunkowego opowiadała Milena Bogdanowicz z kancelarii prawnej WKB, która ma wieloletnie doświadczenie w obsłudze prawnej kryzysów medialnych i wizerunkowych.

- Polskie firmy z sektora spożywczego są mocno niedoubezpieczone, jeśli chodzi o ryzyko wycofania produkty z rynku – zauważył jeden z obecnych na konferencji brokerów. – Inaczej wygląda sytuacja w międzynarodowych koncernach, gdzie obowiązują inne standardy w zarządzaniu ryzykiem i jest większa świadomość możliwych szkód spowodowanych wadliwością produktu – dodał. – Widzę tu też istotną rolę brokerów w uświadamianiu tego typu ryzyk lokalnym producentom i przetwórcom. Barierą jest to, że produkty typu CPI zazwyczaj uwzględniają wysokie udziały własne, a polscy przedsiębiorcy nie są do nich przyzwyczajeni – podsumował.
(AW, źródło: Generali)


 

Unum Życie: Łukasz Świerczek w zarządzie

Rada Nadzorcza Unum Życie TUiR S.A. powołała w skład zarządu Łukasza Świerczka, który odpowiedzialny będzie za pion prawno-administracyjny spółki....


czytaj dalej

Skarbiec TFI: Grzegorz Zatryb w zarządzie

Rada Nadzorcza Skarbiec TFI powołała 19 lipca 2019 r. w skład zarządu spółki Skarbiec TFI Grzegorza Zatryba, dyrektora inwestycyjnego Towarzystwa...


czytaj dalej

Bezpieczeństwo cybernetyczne w rękach wojskowego eksperta

Ubezpieczyciel specjalistyczny Liberty Specialty Markets (LSM), wchodzący w skład Grupy Liberty Mutual Insurance, powołał Jona Rigby’ego na...


czytaj dalej

Credendo: Przed nami wieprzowy kryzys?

Chiny są największym producentem wieprzowiny na świecie (co stanowi około 50% światowej produkcji, konsumpcji i inwentarza żywego), a wszelkie...


czytaj dalej

Ubea.pl: ceny polis OC ppm wciąż idą w dół

Czerwcowy barometr Ubea.pl powstał po przeanalizowaniu średnich składek OC posiadaczy pojazdów mechanicznych oferowanych online przez dziewięć...


czytaj dalej

Kierowcy mobilnie porównują polisy

53 procent użytkowników porównywarki Porówneo.pl poszukuje ofert ubezpieczenia OC, AC, NNW i assistance za pośrednictwem urządzeń mobilnych....


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook