feed-image -

Informatyka


Informatyka: Cyfrowe wyzwania ubezpieczycieli
poniedziałek, 19 września 2016 08:44

Obecnie największymi przeszkodami dla firm ubezpieczeniowych biorących udział w cyfrowym wyścigu nie są niewystarczające budżety czy problemy związane z danymi i bezpieczeństwem – prawdziwym problemem jest przestarzałe oprogramowanie – do takiego wniosku doszli uczestnicy kongresu „IT w ubezpieczeniach”, który odbył się w Lipsku. O wyzwaniach technologicznych przed branżą asekuracyjną mówiono również podczas dorocznej TIA Community Conference (Warszawa 13-15 września 2016 r.) Szczegółowa relacja z wydarzenia ukaże się w "Gazecie Ubezpieczeniowej" nr 39/2016 w dodatku LIDERZY INNOWACJI.


Ubezpieczeniowcy zastanawiali się, czy systemy podstawowe mogą sprostać rosnącym wymaganiom komunikacji opartej na omnikanałowości, dynamicznej taryfikacji, jak również ubezpieczeniom typu white label. Dyrektorzy działów IT znanych firm ubezpieczeniowych opowiadali o „systemach centralnych mających 35–40 lat” oraz o tym, że „na rynku coraz trudniej jest znaleźć programistów pracujących w językach Assembler i COBOL”. Z wypowiedzi przedstawicieli zakładów wynikało, że niektórzy ubezpieczyciele próbują obejść problem nieelastycznych starych systemów poprzez rozwijanie nakładek internetowych. Jednak w takim przypadku cała architektura IT nadal nie zapewnia pożądanej elastyczności i dynamiki. Inni ubezpieczyciele muszą odwzorowywać skomplikowaną logikę operacyjną i duplikować dane dla każdego kanału z osobna. Tego typu „rozwiązania” mogą na krótką metę służyć jako środek zaradczy, jednakże w dłuższej perspektywie mogą one negatywnie wpłynąć na całkowite koszty operacyjne, ponieważ drastycznie opóźniają wprowadzanie nowych produktów ubezpieczeniowych, często całkowicie blokując innowacyjość.

Zdaniem Marka Przybysza, odpowiadającego za operacje TIA Technology w regionie Europy Centralno-Wschodniej - Branża nie zmieni się z dnia na dzień. Mimo ubezpieczyciele już dziś powinni przystąpić do optymalizacji wpływu przedsiębiorstwa na procesy tworzenia wartości dodanej do swoich usług. Jego zdaniem ubezpieczyciele powinni zdecydować się na podjęcie trzech kroków. Po pierwsze, zakłady muszą zacząć myśleć konsekwentnie z perspektywy klienta. – W dobie cyfryzacji klienci nie widzą już różnicy między obsługą online a obsługą w oddziale, czy między call center a back office. Różnice te są istotne jedynie dla firm i ich procesów biznesowych. W związku z tym warto jest konsekwentnie spoglądać na zachodzące w firmie procesy i strukturę organizacyjną z perspektywy klienta, aby elementy te odpowiednio dopasowywać. Należy przy tym w równej mierze zwracać uwagę na to, w jakich sytuacjach klient (lub interesant) chciałby wejść z nami w interakcję oraz jaki kanał komunikacji byłby w danej sytuacji najlepszy – stwierdził w rozmowie z Gazetą Ubezpieczeniową przedstawiciel TIA Technology.

Po drugie, warto, aby towarzystwa utorowały drogę komunikacji opartej na omnikanałowości. Marek Przybysz zwrócił uwagę, że klienci ubezpieczycieli oczekują, że niezależnie od kanału komunikacji w momencie nawiązania kontaktu będą mieć dostęp do wszystkich istotnych informacji (omnikanałowość). – W żadnej innej branży konsekwentne myślenie w kierunku omnikanałowości w obsłudze klienta nie jest obecnie aż tak ważne. Im mniej problematyczne będzie w danej sytuacji dla klienta sprawdzenie statusu umowy, zgłoszenie szkody czy zarezerwowanie dodatkowej usługi za pośrednictwem smartfona i tabletu, tym lepiej oceni swoje wrażenia konsumenckie w kontaktach z firmą ubezpieczeniową – podkreśla ekspert.

Trzeci niezbędny krok to kurs ku centralnym systemom przyszłości. Marek Przybysz przypomniał, że infrastruktura ubezpieczeń przyszłości wspiera mobilne aplikacje i przetwarzanie dużych ilości danych. Jest ona w pierwszej kolejności „inteligentna” i potrafi pobierać duże ilości danych ze wszystkich kanałów, wzbogacać je o dane inwentaryzacyjne i rozumieć ich treść. Dotyczy to wysokiego stopnia automatyzacji (przetwarzanie w tle) obsługi klienta, która zakłada, że interwencja osoby zajmującej się daną sprawą konieczna jest wyłącznie w szczególnych przypadkach. – Nowoczesny system centralny IT umożliwia szybką konfigurację nowych produktów i usług, przy tym łatwo różnicując je względem różnych kanałów dystrybucji. Dzięki temu ubezpieczyciel jest w stanie elastyczniej rozszerzać swoją ofertę, jednocześnie lepiej ją dopasowując. Łatwiej mu też nawiązywać współpracę z partnerami sprzedaży, również w ramach white labelingu. – zaznaczył ekspert TIA Technology.
(AM, źródło: PR Kwadrat)

Add a comment
 
W informatyce nie ma „mniej więcej”
środa, 14 września 2016 08:27

W branży ubezpieczeniowej – podobnie jak właściwie w każdej branży opartej na informacji – prawie nie ma zagadnień, które dałoby się zrealizować bez zaangażowania pracowników działu informatyki. Czegokolwiek dotknąć – nowy produkt, nowa usługa, optymalizacja kosztów czy procesów – prawie każde przedsięwzięcie wiąże się z koniecznością dokonania zmian w systemach informatycznych.

Add a comment
Więcej…
 
Informatyka: Zbliża się trzecia odsłona Warsaw Alfresco Day
środa, 07 września 2016 08:36

18 października w hotelu Bristol w Warszawie odbędzie się trzecia odsłona Warsaw Alfresco Day. Jest to jednodniowa konferencja skierowana do firm z sektora finansowego, której patronem medialnym jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Add a comment

Więcej…
 
Informatyka: Warsaw Alfresco Day już wkrótce
wtorek, 30 sierpnia 2016 08:51

18 października w hotelu Bristol w Warszawie odbędzie się trzecia odsłona Warsaw Alfresco Day. Podczas konferencji specjaliści firm Alfresco oraz BMS m.in.: zbudują błyskawicznie przykładowy proces biznesowy. Patronem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Add a comment

Więcej…
 
TIA Technology: TCC po raz pierwszy w Polsce
czwartek, 21 lipca 2016 08:32

W dniach 13-15 września w Warszawie odbędzie się konferencja TCC. Spotkanie będzie przebiegać pod hasłem „Wsparcie ubezpieczyciela w podróży cyfrowej (Power up for the digital insurer journey). Konferencja organizowana jest co roku w innym kraju. Po raz pierwszy odbędzie się w Polsce.

Add a comment

Więcej…
 
Informatyka: Profi-Data partnerem TIA Technology
wtorek, 19 lipca 2016 08:31

Profi-Data, producent oprogramowania specjalizujący się w tworzeniu dedykowanych systemów informatycznych oraz dostosowaniu i wdrażaniu gotowych rozwiązań IT dla sektora ubezpieczeń, został ósmym partnerem technologicznym TIA Technology w Polsce.

Add a comment

Więcej…
 
Informatyka: Atena liderem IT dla ubezpieczeń
środa, 29 czerwca 2016 08:43

Sopocka spółka Atena Usługi Informatyczne i Finansowe zajęła pierwsze miejsce wśród największych dostawców rozwiązań i usług IT dla sektora finansowego i ubezpieczeniowego w najnowszym rankingu TOP 200 opracowanym przez Computerworld. Łącznie w rankingu wzięło udział 96 firm.

Add a comment

Więcej…
 
Blue Media: ePłatności i komunikacja SMS dla iHestii
środa, 22 czerwca 2016 08:36

Od czerwca funkcjonalności ePłatności oraz komunikacji SMS dla iHestii, nowej platformy ubezpieczeniowej Grupy Ergo Hestia, są realizowane we współpracy ze spółką technologiczną Blue Media.

Add a comment

Więcej…
 
PZU: Wyróżnienie dla programu Atlas
środa, 22 czerwca 2016 08:35

Program Atlas, realizowany w PZU, został nagrodzony podczas Gali „Customer Excellence Awards” wyróżniającej najbardziej innowacyjne projekty z obszaru Customer Experience.

Add a comment

Więcej…
 
Całka w chmurze
środa, 08 czerwca 2016 08:40

Przed firmami ubezpieczeniowymi piętrzą się kolejne wyzwania: zmieniające się środowisko prawne, niskie ceny polis oraz niskie stopy zwrotu. Podczas wiosennej edycji Insurance Forum dyskusja koncentrowała się wokół tematu, czy obecny moment jest właściwy do wprowadzania zmian technologicznych – mówi Paweł Rzepka, zarządzający CARPORT.

Add a comment

Więcej…
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 4 z 43

Nationale-Nederlanden: Anita Bogusz członkiem zarządu ds. ryzyka

22 czerwca, na trzysta sześćdziesiątym pierwszym posiedzeniu Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Anity...


czytaj dalej

PZU Życie: Małgorzata Sadurska w zarządzie spółki

Małgorzata Sadurska została nowym członkiem zarządu PZU Życie – wynika z informacji znajdujących się na stronie internetowej ubezpieczyciela.

...


czytaj dalej

SCOR: Rynek reasekuracji medycznej w USA

SCOR Global Life, spółka zależna francuskiego reasekuratora SCOR, specjalizująca się w międzynarodowych ubezpieczeniach na życie i zdrowotnych,...


czytaj dalej

Aviva: Cyberprodukt dla małego biznesu

Brytyjski ubezpieczyciel Aviva w ramach rozbudowywania działu ubezpieczeń specjalistycznych planuje wprowadzenie w br. nowego produktu dla małych...


czytaj dalej

Concordia Ubezpieczenia: 20 lat minęło

17 czerwca w Sali Ziemi na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyła się Gala Jubileuszowa Concordii Ubezpieczenia – kulminacyjny punkt...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Allianz będzie szturmować pierwsza trójkę

Polski rynek ma duże znaczenie dla Allianz. Dlatego ubezpieczyciel zamierza wzmocnić swoją pozycję w naszym kraju. Droga do tego celu będzie...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy