feed-image -

Informatyka


Polison – nowa platforma sprzedaży ubezpieczeń grupowych
czwartek, 06 października 2016 08:47

Opracowana przez e-Ares platforma Polison jest nowoczesnym narzędziem dla brokerów i agentów ubezpieczeniowych oferujących produkty ochronne w formie umów grupowych. Polison ułatwia dotarcie za pośrednictwem internetu do grup osób takich jak członkowie organizacji zawodowych czy klubów sportowych. Umożliwia przystąpienie do umowy ubezpieczenia na odległość oraz pełną obsługę w trybie on-line.

Add a comment
Więcej…
 
Intel: Cyberbezpieczeństwo polskich firm wymaga pilnej poprawy
wtorek, 27 września 2016 08:45

W ciągu ostatnich 6 miesięcy w co czwartym przedsiębiorstwie w naszym kraju doszło do naruszeń bezpieczeństwa. Tymczasem spora część dużych firm nie ma przygotowanego ani scenariusza awaryjnego na wypadek takiego ataku, ani odpowiednich zabezpieczeń – wynika z badania przeprowadzonego przez IPSOS na zlecenie Intela.

Add a comment

Więcej…
 
Podpis elektroniczny w dokumentach ubezpieczeniowych
poniedziałek, 26 września 2016 08:41

Futuryści od dawna wieszczą kres papierowych dokumentów. Jednak przez ostatnich kilkanaście lat hasło podpis elektroniczny kojarzyło się głównie z drogimi i mało praktycznymi w użyciu zestawami do składania kwalifikowanego podpisu elektronicznego. – Paweł Grajewski, architekt w firmie BMS dostarczającej platformę Alfresco Activiti oraz bazujące na niej rozwiązania do podpisu elektronicznego.

Add a comment

Więcej…
 
European FinTech Forum: Sektor FinTech bez tajemnic
poniedziałek, 26 września 2016 08:39

12 października w Warszawie odbędzie się European Fintech Forum. Patronem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Add a comment

Więcej…
 
TIA Technology: Cyfrowa przyszłość ubezpieczeń
wtorek, 20 września 2016 08:50

Najbliższe lata będą czasem istotnych zmian dla wielu ubezpieczycieli. Kluczową rolę odegrają w tym procesie zmiany technologiczne i umiejętność ich adaptacji do optymalizacji i zdynamizowania swoich operacji – taki wniosek wysnuli uczestnicy konferencji TCC, która w tym roku (14-15 września) odbyła się w Warszawie.

Wśród ponad 200 gości konferencji, która przebiegała pod hasłem „Wsparcie ubezpieczyciela w podróży cyfrowej” (Power up for the digital insurer journey), znaleźli się przedstawiciele wiodących firm ubezpieczeniowych z 16 krajów z różnych kontynentów (głównie z regionu EMEA). Spotkanie było okazją do analizy bezprecedensowych zmian w branży ubezpieczeniowej, perspektyw, które niosą nowe technologie oraz wymianie wiedzy i najlepszych praktyk w tym zakresie.

Add a comment
Więcej…
 
Informatyka: Cyfrowe wyzwania ubezpieczycieli
poniedziałek, 19 września 2016 08:44

Obecnie największymi przeszkodami dla firm ubezpieczeniowych biorących udział w cyfrowym wyścigu nie są niewystarczające budżety czy problemy związane z danymi i bezpieczeństwem – prawdziwym problemem jest przestarzałe oprogramowanie – do takiego wniosku doszli uczestnicy kongresu „IT w ubezpieczeniach”, który odbył się w Lipsku. O wyzwaniach technologicznych przed branżą asekuracyjną mówiono również podczas dorocznej TIA Community Conference (Warszawa 13-15 września 2016 r.) Szczegółowa relacja z wydarzenia ukaże się w "Gazecie Ubezpieczeniowej" nr 39/2016 w dodatku LIDERZY INNOWACJI.


Ubezpieczeniowcy zastanawiali się, czy systemy podstawowe mogą sprostać rosnącym wymaganiom komunikacji opartej na omnikanałowości, dynamicznej taryfikacji, jak również ubezpieczeniom typu white label. Dyrektorzy działów IT znanych firm ubezpieczeniowych opowiadali o „systemach centralnych mających 35–40 lat” oraz o tym, że „na rynku coraz trudniej jest znaleźć programistów pracujących w językach Assembler i COBOL”. Z wypowiedzi przedstawicieli zakładów wynikało, że niektórzy ubezpieczyciele próbują obejść problem nieelastycznych starych systemów poprzez rozwijanie nakładek internetowych. Jednak w takim przypadku cała architektura IT nadal nie zapewnia pożądanej elastyczności i dynamiki. Inni ubezpieczyciele muszą odwzorowywać skomplikowaną logikę operacyjną i duplikować dane dla każdego kanału z osobna. Tego typu „rozwiązania” mogą na krótką metę służyć jako środek zaradczy, jednakże w dłuższej perspektywie mogą one negatywnie wpłynąć na całkowite koszty operacyjne, ponieważ drastycznie opóźniają wprowadzanie nowych produktów ubezpieczeniowych, często całkowicie blokując innowacyjość.

Zdaniem Marka Przybysza, odpowiadającego za operacje TIA Technology w regionie Europy Centralno-Wschodniej - Branża nie zmieni się z dnia na dzień. Mimo ubezpieczyciele już dziś powinni przystąpić do optymalizacji wpływu przedsiębiorstwa na procesy tworzenia wartości dodanej do swoich usług. Jego zdaniem ubezpieczyciele powinni zdecydować się na podjęcie trzech kroków. Po pierwsze, zakłady muszą zacząć myśleć konsekwentnie z perspektywy klienta. – W dobie cyfryzacji klienci nie widzą już różnicy między obsługą online a obsługą w oddziale, czy między call center a back office. Różnice te są istotne jedynie dla firm i ich procesów biznesowych. W związku z tym warto jest konsekwentnie spoglądać na zachodzące w firmie procesy i strukturę organizacyjną z perspektywy klienta, aby elementy te odpowiednio dopasowywać. Należy przy tym w równej mierze zwracać uwagę na to, w jakich sytuacjach klient (lub interesant) chciałby wejść z nami w interakcję oraz jaki kanał komunikacji byłby w danej sytuacji najlepszy – stwierdził w rozmowie z Gazetą Ubezpieczeniową przedstawiciel TIA Technology.

Po drugie, warto, aby towarzystwa utorowały drogę komunikacji opartej na omnikanałowości. Marek Przybysz zwrócił uwagę, że klienci ubezpieczycieli oczekują, że niezależnie od kanału komunikacji w momencie nawiązania kontaktu będą mieć dostęp do wszystkich istotnych informacji (omnikanałowość). – W żadnej innej branży konsekwentne myślenie w kierunku omnikanałowości w obsłudze klienta nie jest obecnie aż tak ważne. Im mniej problematyczne będzie w danej sytuacji dla klienta sprawdzenie statusu umowy, zgłoszenie szkody czy zarezerwowanie dodatkowej usługi za pośrednictwem smartfona i tabletu, tym lepiej oceni swoje wrażenia konsumenckie w kontaktach z firmą ubezpieczeniową – podkreśla ekspert.

Trzeci niezbędny krok to kurs ku centralnym systemom przyszłości. Marek Przybysz przypomniał, że infrastruktura ubezpieczeń przyszłości wspiera mobilne aplikacje i przetwarzanie dużych ilości danych. Jest ona w pierwszej kolejności „inteligentna” i potrafi pobierać duże ilości danych ze wszystkich kanałów, wzbogacać je o dane inwentaryzacyjne i rozumieć ich treść. Dotyczy to wysokiego stopnia automatyzacji (przetwarzanie w tle) obsługi klienta, która zakłada, że interwencja osoby zajmującej się daną sprawą konieczna jest wyłącznie w szczególnych przypadkach. – Nowoczesny system centralny IT umożliwia szybką konfigurację nowych produktów i usług, przy tym łatwo różnicując je względem różnych kanałów dystrybucji. Dzięki temu ubezpieczyciel jest w stanie elastyczniej rozszerzać swoją ofertę, jednocześnie lepiej ją dopasowując. Łatwiej mu też nawiązywać współpracę z partnerami sprzedaży, również w ramach white labelingu. – zaznaczył ekspert TIA Technology.
(AM, źródło: PR Kwadrat)

Add a comment
 
W informatyce nie ma „mniej więcej”
środa, 14 września 2016 08:27

W branży ubezpieczeniowej – podobnie jak właściwie w każdej branży opartej na informacji – prawie nie ma zagadnień, które dałoby się zrealizować bez zaangażowania pracowników działu informatyki. Czegokolwiek dotknąć – nowy produkt, nowa usługa, optymalizacja kosztów czy procesów – prawie każde przedsięwzięcie wiąże się z koniecznością dokonania zmian w systemach informatycznych.

Add a comment
Więcej…
 
Informatyka: Zbliża się trzecia odsłona Warsaw Alfresco Day
środa, 07 września 2016 08:36

18 października w hotelu Bristol w Warszawie odbędzie się trzecia odsłona Warsaw Alfresco Day. Jest to jednodniowa konferencja skierowana do firm z sektora finansowego, której patronem medialnym jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Add a comment

Więcej…
 
Informatyka: Warsaw Alfresco Day już wkrótce
wtorek, 30 sierpnia 2016 08:51

18 października w hotelu Bristol w Warszawie odbędzie się trzecia odsłona Warsaw Alfresco Day. Podczas konferencji specjaliści firm Alfresco oraz BMS m.in.: zbudują błyskawicznie przykładowy proces biznesowy. Patronem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Add a comment

Więcej…
 
TIA Technology: TCC po raz pierwszy w Polsce
czwartek, 21 lipca 2016 08:32

W dniach 13-15 września w Warszawie odbędzie się konferencja TCC. Spotkanie będzie przebiegać pod hasłem „Wsparcie ubezpieczyciela w podróży cyfrowej (Power up for the digital insurer journey). Konferencja organizowana jest co roku w innym kraju. Po raz pierwszy odbędzie się w Polsce.

Add a comment

Więcej…
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 5 z 44

Personalia: Lech Mrozowski w TUW Medicum

TUW Medicum poinformowało, że nowym członkiem jego zespołu został Lech Mrozowski, związany ostatnio z Vienna Insurance Group w Polsce.

Lech...


czytaj dalej

Link4: Maciej Krzysztoszek nowym rzecznikiem prasowym

Nowym rzecznikiem prasowym Link4 został Maciej Krzysztoszek, związany do niedawna z Komisją Nadzoru Finansowego (KNF) – informuje portal...


czytaj dalej

WTW: Ceny dla firm prawie bez zmian

Ceny ubezpieczeń dla przedsiębiorstw w III kwartale 2017 r. pozostawały na prawie niezmienionym poziomie – stwierdza Willis Towers Watson w...


czytaj dalej

GlobalData: Osobiste cyberubezpieczenie staje się konieczne

Cyberpolisa jest często uważana za wymóg w świecie ubezpieczeń komercyjnych, ale zapotrzebowanie na ochronę dla osób prywatnych stale rośnie i w...


czytaj dalej

UFG: Rusza pilotaż bazy danych ubezpieczeniowych

Sześć firm, m.in. Compensa, Ergo Hestia*, Generali, InterRisk oraz Warta, kontrolujących łącznie 70% rynku ubezpieczeń majątkowych w Polsce,...


czytaj dalej

TUW PZUW: Aparat USG dla Uniwersyteckiego CZKiN

11 grudnia TUW PZUW przekazał uroczyście specjalistyczną aparaturę medyczną Uniwersyteckiemu Centrum Zdrowia Kobiety i Noworodka Warszawskiego...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy